Tema: Re: naminis alus
Autorius: tomasz
Data: 2010-04-10 23:29:43
nu ka bandau paporint..
pradziai ShowmanaZ aprasymas,kuris mane ir pakurste. :))
gamyba misos koncentrato.

"Procesas nuo 0:

* užvirini ~10l vandens, supili koncentratą, kai užverda sudedi karčiuosius
apynius, prieš gesinant aromatinius apynius, kokią gal taip valandą paviręs
kuo greičiau ataušini, nukoši.
*  Supili pakildintas mieles, pili į fermentacijos indą (kaip vyno, sandari
talpa su klapanu - senukuose kamštis+vandeninis vožtuvėlis nė penkių litų
nekainuoja) ir raugini nuo 2 iki 7 ar daugiau dienų, geriausia apie savaitę.
*  Nukoši viską, dadedi vos vos cukraus (aš šaukštą ant viso kiekio), ir
išpilstai į butelius.
*  Po išpilstymo po dviejų savaitėlių gali gert :) Bet geriau pabrandint
ilgėliau, bus skaidresnis, daugiau angliarūgštės.

Šitas receptas mano adaptuotas, jų yra šimtai ir tūkstančiai, kaip ir pačių
alaus rūšių. Jei trumpiau: išvirt, suraugint ir subrandint. Viso darbas
virtuvėje gal 25-30min per tris prisėdimus :)

Aš misos koncentratą (ir mieles su apyniais) pirkau Sulivestoje,
www.aluteksas.lt, turi jie atstovybes Vilniuje, Kaune, ir daugelyje alaus
krašto miestelių.
Be to yra dvi alaus reikmenų internetinės parduotuvės
(http://www.savasalus.lt/ ir http://www.bravorasnamie.lt/), ten galima
užsisakyt tiek atskirų ingridientų (salyklo, misos koncentratų, mielių,
apynių), tiek ir pilnų komplektų alaus gamybai (receptas, salyklas arba
koncentratas, mielės, apyniai), tiek ir įrangą alaus gamybai.

Iš yrangos ten nieko nebūtina pirkt, svarbu turėt atitinkamo dydžio talpas
(priklausomai nuo planuojamo gaminti alaus kiekio):
- misos virimui emaliuotas (jokiu būdu ne cinkuotas!!!!!!) puodas ar
kibiras, jei nėr tinkamo dydžio talpos virimui, misą galima virt mažesnėm
dalim ir po to viską sumaišyt;
- fermentacijos indas, kuris geriau, kad būtų sandarus, pvz vyno rauginimo
butelys (senukuose jų pirkt yra) su vyniniu vožtuvu (irgi senukuose arba
vyno prekių parduotuvėse) ir kamščiu. Tačiau galima raugint ir atvirame inde
(šimtus metų taip aludariai darė ir iki šiol daro). Bet geriau sandarus
indas.
- po rauginimo alų būtina supilt į kažką sandaraus, brandinimui. Arba bačka
su geru kamščiu, bet manau geriausia buteliai, su užspaudžiamu kamščiu (kaip
Gurmanų ar Bernard alus), dar variantas nusipirkt kamščių užspaudėją su
kamščiais vienoje tų internetinių parduotuvių. Gi litrinių butelių, su
užspaudžiamais kamščiais galima rast toje pačioje UAB Sulivesta, bent
Kaune.""

as dariau labai panasiai:
i virinta vandeni (12 l) sudedu 1,7 kg sulivestos salyklo koncentrato,
uzvirinu, sudedu karciuosius apynius, virinu apie 50 min, tada sudedu
aromatinius apynius, virinu dar 10 min. Tada viska nukosiu, greitai atausinu
iki 25 laipsniu, supilu i rauginimo inda, sudedu suzadintas mieles. uzdengiu
dangciu ir rauginam 2-3 dienas 18-20 laipsniu t-roje, po to isnesui garaza
(7-10 laipsniu) garaze laikau apie 3-5 dienas, kad nuskaidretu. Po to
pilstau i butelius, pridedu gliukozes ar medaus 10 g/l.
butelius laikau 3-4 dienas siltai, po to i garaza. Pirma buteli ragavau
islaikes 3 dienas saltai, buvo kartus kai velnias, nes virdamas misa apyniu
pavariau  2 guba norma. Po savaites kartumas apmazejo.
apyniu reiktu det 1 g/l karciuju, 1 g/l aromatiniu, mieles -  pakelis ant
12-20 l misos.Virt galima nuo 1 iki 2 valandu, ilgiau verdant su apyniais,
kartesnis alus gaunas.
bet kuriuo atveju galimos ivairios variacijos su ivairiom ekstraktu ir
salyklu rusimis, apyniais, mielem, galima det ivairiu zoleliu, prieskoniu,
vien zo fantazijos reikalas. siaip pilnas tinklas informacijos.

iranga : puodas misos virimui, talpa rauginimui su burbuliatorium ( apie
40-45 lt), buteliai brandinimui., areorometras tankiui matuoti (nebutinai).
sutilpau i 100 lt kartu su zaliavom (salyklo koncentratas, mieles, apyniai)
25 l alaus.

t.

Kaip man, tai butent kartus alus ir patinka - pvz. cekiskas Radegast, kurio