Tema: Re: Kodel buvo bummm!
Autorius: Laimis
Data: 2010-12-10 23:49:54
Levas rašė:
> mirtis nuo per aukstos itampos ar mirtis del per dideles sroves. Va
> kur klausimas.

Kol neišsprendei, dorai nesuprojektavai esminių IGBT valdymo aspektų,
tai tokie spėjimai kaip į orą (gal veiks prie tam tikrų sąlygų, tačiau
prakals kažkada, kažkaip, nes viskas veikia ant snarglių, t.y. galbūt ir
ant ribos, nes apsaugų nėra, įsijungimo laikai iš akies). Nuo kiek
aukštesnės įtampos galėjo įvykti tiek minėtasis dv/dt shoot-through,
tiek prakalimas dėl per didelės srovės; abiem atvejais tai ne aukštesnės
įtampos problema kaip tokia, o design'o (įsijungimo laikas, dead-time,
short-circuit apsauga).

> Tiltas per kondika ir keliokia-dvidesimt n. viju maitina pagrindini
> kontura. Gal kaip nors riboti srove? Srove is tilto nuskaityti galiu.
> Bet ar suspesiu ka nors padaryti.

Levai, jeigu nori kūrybinio mazochizmo su tuo ką turi, tai pirmyn
(neabejoju, kad pavyks dar keletą-tuziną IGBT supleškinti, kol kantriai
skaitydamas, nagrinėdamas, derindamas, pleškindamas IGBT ir diegdamas
apsaugas pasieksi padorų rezultatą). O gali juk iš karto pasiimti
specialų (ir ne ką brangesnį/egzotiškesnį) IGBT driver'į su esminėm
apsaugom ir koncentruotis į kontūro design'ą; nesuprantu, negi pačiam
tai yra kokia problema?
Aš pats esu buvęs komandiruotėje Manfredi gamyklėlėje, kurioje gaminamos
induction casting krosnelės (būtent tauriesiems metalams, dantų
technikams). Tai iš bendrų įspūdžių ir iš to kas užsiliko atmintyje apie
jų remontą, tai inžinerinė elektronikos dalis tikrai nėra tokia paprasta
(maždaug taip: driver'is, IGBT ir ką jau ten pakabinsiu apkrovai kontūre
-- turi veikti); IGBT parametrų suderinimas/balansavimas, pcb design'as,
komponentų išdėstymas, nebekalbant apie pačius galios komponentus (ir jų
kokybę, design'ą) -- kondensatorius, rites. Apie elektroniką, tiesą
pasakius, niekas giliau ir nepasakojo su ta potekste, kad „apsiraminkit;
jei kas suges/perdegs, tai keisit visą plokštę, nes taisyti tikrai ne
jūsų dantims“. Ir tai bendru atveju bemaž teisinga, nes įlituoti tokį
patį mosfet'ą/IGBT yra prastas sutaisymas (jei tik apskritai
sutaisymas); reikia derančio mosfet'o/IGBT ir turbūt ne tik pagal
„šaltus“ parametrus.