Tema: Re: Dienų rodymas
Autorius: saimhe
Data: 2010-03-25 17:28:38
> Parasciausias variantas butu per trumpiklius (jumper) sukomutuoti reikiamus indikatoriaus segmentus. Taip kazkada buvo kompuose
> komutuojami indikatoriai

  Su paprastais jungikliais komutuosis greičiau ir bus lengviau perprasti:
http://www.rcl.lt/index.php?id=2&pcode=CPR210 .
  Tokių reikės 7+6 (dešimtyse vienas segmentas šviečia nuolat). Kiekvienas
jungiklis kainuoja 1-1.5 lito, atlaiko neaišku kiek operacijų (man toksai
stalinėje lempoje nudvėsė po poros metų). Verta "operatoriui" turėti
priminimą, kaip atrodo skaitmenys.

   Su šitokiu http://www.rcl.lt/index.php?id=2&pcode=CPR611A bus išvis
paprasta junginėti ir visumoje turbūt gausis pigiausiai. Papildomai reikės
daug diodų dešifratoriui: nuo kiekvienos jungiklio padėties per diodus
nuvedama iki atitinkamų segmentų, iš viso suskaičiavau 49. Diodai tinka
patys paprasčiausi, kad ir 1N4001 (RCL visas komplektas apie 4.2 Lt).
Jei dešimčių indikatoriui irgi toks jungiklis, tada dar 18 diodų.
   Maitinimo reikės 12 V, nes kiekvienas segmentas vartoja 8.8-10 V.
Galima tiesiog lizdą palikti -- tegul galutinis vartotojas maitblokį
ima savo, arba šiaip bus perkamas atskirai. Apsaugos nuo atvirkščio
prijungimo nereikia, indikatorius savaime atlaikytų iki -20 V. Aišku, dar
apie 14 rezistorių srovei riboti, 20 mA srovei jie turės būti po 120 omų.
   Dabar jau pats drebančiom rankom sulituos :)  Šitam variante didžioji
dalis kainos -- darbas, pasikrapštyti teks nemažai.

--
  saimhe