Tema: Re: eilė įrangos su reaktyvine galia ir elektroninis balastas.
Autorius: Vasaris
Data: 2010-03-18 23:48:36
"Evaldas" <sanya@takas.lt> wrote in message news:hnu68g$e64$1@trimpas.omnitel.net...
> "Vasaris" <paklausk@ir.gausi> wrote in message news:hnu5j4$dip$1@trimpas.omnitel.net...
> Taigi parašiau, kad prietaisas sugeba matuoti galios faktorių.
>
> O aš rašiau ne apie galios faktorių, o apie srovės formos iškraipymus kuriuos sukelia elektroniniai balastai.

Aš manau, kad elektroniniai balastai atjungia savo apkrovas, taigi ir "iškraipymus", jei nėra apkrovos arba ji neatitinka pre+post-startinių parametrų, po kelių sekundžių nuo paleidimo. Lempų - apkrovos - nėra, matuoju po keliolikos sekundžių nuo pajungimo.

Mano klausimas buvo ne apie tai, kas vyksta, kada balastas kapoja savo 20 kHz dažniu srovę lempai, bet kada jis pasyviai veikia grandinėje kartu su induktyvine apkrova - filtro varikliuku. T.y. ar gali būti, kad elektronio balasto 220V galo topologija kažkaip (tikėtinai per kondiką) patvarko minėto filtro PF, ir todėl visa bendra sistema pradeda imti 82W aktyvinės vietoje įprastai įmamų ~27W aktyvinės energijos iš tinklo.

Priedo, jei teisingai supratu, tai normalūs elektroniniai balastai, o pirkau normalius vokiškus, veikia turbūt pilnai koreguodami PF 220V pusėje iki ~1,00, ir nepaleisdami bilekokių šiukšlių į 220V pusę.

> Matauojant net paprastą banalią srovę ar įtampą tokiu atveju jau reikia prietaiso su "true RMS" funkcija. Jei matavai su bilekokiu prietaisu gavai bile ką ir jokių išvadų daryti negali.

Kokios prielaidos, kad prietaisas *neturi* "True RMS" funkcijos? Nes man tai, kad ir jis ir sertifikuotas skaitiklis - abu rodė tą patį, - yra pakankama indikacija, kad elgiasi korektiškai.

> Kai man reikėjo pasimatuoti elektroninio balasto su lempa vartojamą aktyvinę galią tai 220 V lyginau tilteliu, kabinau didelės talpos filtrinį kondiką ir matavau nuolatinę srovę ir įtampą. Tokiu atveju gavau labai artimą  teisybei reikšmę.

Ta prasme darei dvigubą konversiją maitinimas220AVC=>12VDC su matavimo grandine=>220AVC su balastu ir lempa?