Tema: Re: ~3500K E27 lempute
Autorius: krx
Data: 2009-10-28 00:00:17
"Zyza" <maskatuoklis@hotmail.com> wrote in message
news:hc7jaq$5uf$1@trimpas.omnitel.net...
> 2700K spalva lempuciu per geltona, 4100K per balta. Ar esate uzmate
> tarpines spalvines temperaturos elektra taupancia lempute musuose ?
> Teoriskai lyg ir turetu buti 3500K, praktiskai ner tarpiniu variantu, esu
> pries metus perejes daug parduotuviu...

Tikrai yra tarpinių variantų, ir tikrai iš didžio trio (Osram, Philips, GE).
Pas mane yra kelios 3000 ir rodosi 3300.

Šiaip keista, kad 4000 per balta. Gal galios per mažai? Nes spalvos
suvokiamos ne tik pagal Kelvinus, bet ir pagal intensyvumą (grubiai -
galią). Kuo mažesnis, tuo metama šviesa "papildomai šaltesnė". T.y.
vizualiai žmogui 15W 4000K atrodys gerokai šaltesnė, nei 24W. Dabar nerandu
wikipedijoj buvo gera kreivė įdėta, kuri parodo priklausomybę.

Ir be abejo reiktų prisiminti CRI. Jis turi būti bent 8**, kad nors panašiai
šviestų. O geriau ir 9**, jei pavyks užsisakyti (gali tekti ilgai laukti
(iki 2-3 sav.), bet manau verta, jei daroma sau, gyvenamoje patalpoje, o ne
kur rūsy/koridoriuje).