Tema: Re: elektrotaupos pasiūlymas
Autorius: krx
Data: 2009-07-25 18:41:33
"Evaldas" <sanya@takas.lt> wrote in message
news:h4eh7o$pkf$1@trimpas.omnitel.net...
> "saimhe" <oh.no@oh.my> wrote in message
>
> Ne, ne visai. Visiskai sutinku su tavo teiginiu  "Faktiškai tokioje
> situacijoje taupytojas laimi tik tada, kai yra vienas iš nedaugelio".

    Jis laimi visada, nes skatina savo galvą suktis iš padėties. Tik taupyti
verta ne vien dėl taupymo (tai idiotiškas skūpumas), o taupant bendrame
gyvenimiškame kontekste ir konkrečios sistemos atžvilgiu. Ir dar
priklausomai nuo mastelio - ar individo, ar bendrijos, ar aukščiau.

    Priedo, taupymas [per efektyvumo kėlimą] veda prie įdomių pašalinių
efektų, bent jau dabartinės ekonomikos sąlygomis, tokių kaip Jevonso
paradoksas.

> Anyway kol kas nepanasu, kad daugelis ims taupyti jau greiciau ims vogti,
> kas be abejo yra dar blogiau tiems nedaugeliui taupanciuju..

    Taip ir vyksta. Nuvažiuoji į tolimą sodybą, o kaimynas iš nepatogumo jau
traukia kabelius nuo stulpo. Nes tam daug fantazijos nereikia, o būti
sugautam tikimybė minimali, nes dykvietė, o ir šiaip visi "savi". Netoli
giminaičio namo vyko vandentiekio remontas, buvo atjungtas vandens tiekimas.
Kaimynas greitai greitai atsikasė magistralinį vamzdį ir prisivirino atšaką
prie pagrindinės trasos "laistymui".

> Padetis be iseisties ? Bet kazka daryti tai reikia ?!

    Sąmoningumo kėlimas. Pirmiausia - individo. Iš to kyla autonomija, kuri
įgalina turėti savo nuomonę ir už ją atstovėt. Automija ir atitinkamai
galvojantys individai turi tendencijas burtis į bendrijas. Aš neturiu
omenyje kartonkiemių ir pan. O tada po truputį atsiranda galios keisti
situaciją vis aukščiau. +viešumas, skaidrumas.