Tema: Re: Vartojamos galios matavimas DC 12V
Autorius: Laimis
Data: 2013-01-09 16:53:40
Vaidas rašė:
> Na man labiau reikia žinoti ar yra kokių niuansų, kaip matuoti, kokį
> procą/adc jungti klausimų nekyla.
> Kaip supratau niuansų nėra, tereikia išmatuoti srovę/įtampą nebūtinai
> vienu metu (bet įtampa per tą laiką turi nepakisti), sudauginti ir
> viskas - o tikslumas priklausys tik nuo to, kaip tiksliai išmatavai.

Va kaip tik nuo čia ir prasideda niuansai. Nes sandaugos rezultatas —
momentinė galia, kuri praktiškai (veikiausiai) nieko nereiškia.
Reikės vidurkinti, o jei jau lygiuotis į fizikinę/apskaitomąją reikšmę,
tai skaičiuoti RMS (root mean square — efektinę vertę). Iš principo nėra
labai sudėtinga, nors nebus taip paprasta, kaip sudauginti:
http://en.wikipedia.org/wiki/Root_mean_square

Reikės _kaupti_ dominančio laikotarpio/periodo vertes (ir vėliau iš jų
skaičiuoti), o tai (ir tikslumas) priklausys jau ne nuo ADC, o nuo to
srovės dinamikos ir kiek tų reikšmių per laiko vienetą nuskaitei
(priklausomai nuo srovės kitimo — didžiulis skirtumas ar 10 per sekundę,
ar 100/1000).
Toliau, jei jau domina tos galios kitimas/reikšmė ilgesniame
laikotarpyje, tai dar reikės kaupti visų tų atskirų laikotarpių/periodų
apskaičiuotąsias efektines vertes ir iš jų skaičiuoti ilgesnio
laikotarpio vidurkius. Pvz: norint žinoti vidutinę galią per minutės
laikotarpį reikėtų arba skaičiuoti iš, tarkime 100 reikšmių per sekundę
· 60 s (tai jau 6000 verčių, kurias nuolat reikia saugoti...), arba iš
vienos efektinės vertės per s (kuri apskaičiuojama iš 100 nuskaitytų
verčių per tą s) · 60 (viso jau tik 60 verčių). Kitaip tariant reikia
pasirinkti slenkantį langą (1 s, 1 m), kurio plotyje skaičiuojamos RMS
vertės, o norint gauti ilgesnio laikotarpio (valandos, paros, ...)
statistiką reikėtų atitinkamai saugoti/skaičiuoti dar ir atitinkamai
platesnių langų vertes.

sudėti jų kvadratų vidurkius