Tema: Re: Apie indelius
Autorius: abc
Data: 2009-12-28 02:30:39
"Darius Styra" <DariusStyra@gmail.com> wrote in message
> Na, tarkim dede trktoristas turi perkamaja galia 1000Lt, t.y. 1000Lt
> kisenej.  Kaip minejua, tie 1000Lt po metu pavirsta i 3610Lt.  Dede

nu kas cia per paistalai. 1000 I 3610 nepavirsta, 3400 pavirsta i 3610 per
dvejus metus. Banko palukanos neturi nieko bendro su Tamstos gaunama alga,
kuria gali laikyti nors ir kojinej

> traktoristas neturi gyvenamo ploto ir svajoja apie ji.  Per tuos metu
> nekilnojamas turtas nukrenta 30%.
> Tai jeis jis pries metus galejo ipirkti viena kvadratini metra uz 1000Lt,
> tai po metu tas 1kvadratas jau su 30% nuolaida gaunasi 700Lt, o jis matai
> jau turi 3610Lt, t.y. gali ipirkti 5.16 kvadratinio metro!!!  T.y  jo
> perkama gali pasidare 516% pries tai buvusios!!!!  Grynas pavyzdys kas
> buvo LT paskutinius metus.

Taip, bet tai tik teoriniai skaiciai, o kad juos isgryninti reikia ispirkti
visa nekilnojama turta. Kol to nepadarei, tol tai tik skaiciai popieriuje ir
fantazija. Kiek zmoniu galinciu grynais ipirkti turta? Lietuvoje turbut
vienetai…Plius NT kritimai ivyksta staiga ir trunka trumpai, o augimai labai
istempti laike tai jei neseki to, kas vyksta, sunku pataikyti. Pvz kiek
zmoniu pirko turta 2007aisiais per kainu pika? Tos paskolos dabar jau
eurines, o algos – litais, darbu mazeja. Nu ir ka? Kaip Moody’s reitingu
agentura pasakytu: perspektyva neigiama…

> Yra prognozes kurios pasakoja skirtingai.   Buvo tokia, kuri sake kad eile
> metu i prieki brangs maisto produktai.  Tai tuom atveju dede traktoristas

Maisto produktai Lietuvoje niekad nepinga. Jeigu jie pinga, vadinasi arba
mazeja pakuotes talpa, arba kishamos prastesnes sudetines dalys. Turbut pats
pastebejai? O pasaulyje.... jei dides populiacija, tai ir brangs. O jei
sumazes del gripo ar kokio kito baubo..... :)

> [...]
> %%% jis ides i naujas technologijas, palengvins jomis savo sedejima ant
> traktoriaus, padarys derliu didesni, naudingiau isnaudos savo resursus -
> tie %%% bus didesni ir didesni.  O zmones kaip valge jo bulbes uzaugytas,
> taip ir valgys - gal veliau tai bus ne bulbes o kazkas - bet jie ta kazka
> valgys, o jei nevalgys - alkani pabuve vel valgys.
> Dede traktoristas idejes LTL i traktoriu - visuomet matys kur jo LTL ir
> zinos ka jie veikia, o tos birzos, akcijos - kas te ???  Slamstas!!!
> Piramides sistema - kuo dagiau ateina i ta reikal, tuo didesni seniu

Va va, akcijos ir obligacijos, forexas paprastam zmogui is tiesu yra kazino,
del del nepatikimos ir veluojancios informacijos, tokios kaip pvz keiciami
buhalterines apskaitos standartai. Kam patinka kazino – prasom losti, ten
kartais irgi zmones islosia. Jeigu moki taisykles ir turi nuojauta gali ir
suzaisti retsykiais. Bet reikia siek tiek supratimo apie ta turet. Imonems
ir vyriausybems vertybiniai popieriai paskutinius N desimtmeciu buvo idealus
dalykas - padedavo pritraukti kapitalo, kuris, jei panaudotas teisingai,
gali atnesti daug naudos. Deja, politikai per daznai naudoja ji pravalgymui
(pvz kaip siandien Lietuvoje), todel tai tampa ne nauda, o nashta. Po to ir
gaunasi, kad viena padidina algas, o kita atejusi vyriausybe - sumazina.

> Siaip apie ekanomika neismanau, knygu ta tema neskaiciau...  Gal galetum
> ka rekomenduot?  O tai kokis news'u skaitytojas prisiskaitys mano pezalu
> ir praras savo viso gyvenimo santaupas sukises jas i traktoriu...

Tiesa sakant, dar kainos smarkiai kris zemyn, taip kad kazka skubeti isigyti
gal ir neverta..... kur kas svarbiau yra issaugoti pinigelius. Beda ta, kad
siandien juos issaugoti nera taip paprasta....tiksliau - visai nepaprasta,
nes ten, kur gali kisti kyla burbulai, o jei niekur nekisi tai visai sudegs
ir pasiliksi plikas basas.

Traktorius siais laikais nera blogai. Ji visad gali apdrausti, isnuomoti ar
pats naudoti, galu gale parduosi kazkam jei nereikes, nieko su juo
neatsitiks. O knygu yra sociai, bet geriau lietuviskai neskaityti (seni
vertalai). Apie pinigu verte yra pvz fundamentals of corporate finance
(paziurek amazonej), yra keletas straipsniu lietuviu parasytu apie
valiutines atakas, apie XX a spekuliacijas yra cia pilna
http://www.traders.lt/page.php?id=162, apie byrancia ekonomika dabar
geriausias vadovelis yra youtube, bet gali pazvelgti ir cia
http://mises.org/literature.aspx, jei netingi gali perskaityt senus veikalus
kaip Adam Smith ar Markso kapitala (ten bus baziniu minciu, is kuriu vystesi
moderni ekonomika), yra dar daug idomiu dalyku ant svieto ekonomikos tema…