Tema: Re: Kriziniai milijardieriai
Autorius: Laimis
Data: 2012-07-21 11:36:39

> http://www.vmi.lt/lt/?itemId=21073
>
> GPM deklaracija čia „ne prie ko“. Turto deklaracija Lubienei irgi lyg ir
> „ne prie ko“, bet to rašoma apie deklaruotas *pajamas*.

Verslo žinios „Lietuvoje deklaravosi pajamų milijardierius“ pateikia
daugiau info apie deklaruotų pajamų rūšį:

„*Pajamos, dovanos, palūkanos už vertybinius popierius, indėlius,
suteiktas paskolas ir kt.“.

Pajamos yra sutrumpintai, nes apima (mano interpretacija) aibę pajamų
rūšių, kodus GPM308: 12, 13, 14, 15, ir t.t.

Hipotetinis mus dominantis punktas yra 12 — „Vertybinių popierių
pardavimo ar kitokio perleidimo nuosavybėn pajamos“.

Skaitom toliau:
„Iš viso nurodyta, kad pernai gyventojai gavo 27,2 mlrd. Lt pajamų, iš
jų 16 mlrd. Lt – darbo užmokestis.

Antroje eilutėje – 1,8 mlrd Lt _pajamos_iš_vertybinių_popierių_
_pardavimo_ar_kitokio_perleidimo_nuosavybėn_, toliau – dovanos(1,7 mlrd.
Lt), pajamos iš veiklos, vykdomos pagal verslo liudijimą (1,5 mlrd. Lt),
ligos ir motinystės pašalpos (1 mlrd. Lt), individualią žemės ūkio
veiklą vykdančiam gyventojui asmens, su kuriuo gyventojas susijęs darbo
santykiais, išmokėtos išmokos (890,6 mln. Lt), dividendai (798,1 mln. Lt).“

Taigi, tai tikrai negalėtų būti dividendai ir žemės ūkio veiklos išmokos.
Labai tikėtinai atkrenta ir kiti punktai dėl jų nerealumo ir/ar
masiškumo: darbo užmokestis, ligos ir motinystės pašalpos, dovanos,
verslo liudijimo pajamos.
Sakyčiau, kad lieka tik „pajamos iš vertybinių popierių pardavimo ar
kitokio perleidimo nuosavybėn“ ir „dovanos“. Na, dar kažkiek į tą 1,4
mlrd. galėjo sukristi iš kitų pajamų rūšių, tačiau didžiausia pyrago
dalis turėtų būti nukąsta iš šių dviejų (ir veikiausiai iš vertybinių
popierių pardavimo, nes gyventojai dovanojasi kur kas dažniau/masiškiau,
nei stumdo vertybinius popierius).