Tema: Re: jei euras suslubuos, kas bus su eur paskolimis
Autorius: RaR
Data: 2011-12-10 13:17:19
Visų pirma kodėl kas nors turėtų tavo kišenes pripildyti litais ar
eurais? Netgi jei graikai atsiskirtų nuo eurozonos, jų atlyginimai ir
pensijos graikiškais eurais ar kokiomis drachmomis iš karto nepadidėtų,
tik kad valstybė prisispausdinusi galėtų pati juos mokėti. Tai reiškia
viso labo, kad jų pajamos ir perkamoji galia nukristų keletą kartų. Iš
esmės to ir reikia - smarkaus jų pajamų ir išmokų sumažinimo, o ne
kažkokių milijoninių banknotų, nes pinigų nominalų pakeitimas nieko
nekeistų situacijoje. Ir tuomet galbūt laimėtum tik pardavęs kokį NT,
auksą ar sukauptas nenuvertėjusios valiutos santaupas. Viso euro
staigiai nuvertinti Vokietija neleis, greičiau suskils eurozona. O tada
jau tikriausiai tavo įmokos bus priimamos Vokietijos eurais, o ne Graikijos.

Kitą vertus staigiai nuvertėjant eurui ta pati situacija būtų ir tarp
bankų ir jų skolintojų - juk bankai pinigus tik perskolina, todėl jiems
svarbiausia gaunamų/mokamų palūkanų santykis. Tuomet didžiausią sumą iš
tavęs bankas atsiimtų ne skolos likučiu, o palūkanomis. Anksčiau laiko
grąžinti paskolos ar didelės jos dalies neleistų, nebent smarkiai
keičiant sutarties sąlygas. Paskaityk sutartį, ar labai lengvai gali
grąžinti bet kokią paskolos dalį anksčiau laiko. Greičiausiai tik
kažkokį procentą.