Tema: Re: "nežinoma" tiesa
Autorius: RaR
Data: 2010-10-20 12:26:30
Visa to deputato A.Butkevičiaus šnekos esmė - lobistinis atstovavimas vienos ūkio šakos (maisto perdirbėjų) interesams. Man, kaip vartotojui, aprašoma prekybos tinklų veikla yra naudinga, nes padeda numušti galutines produktų kainas. Galima apie tai samprotauti ne tik iš savo varpinės, bet ir makroekonominiu požiūriu. Daug kas atkakliai įrodinėjo, kad reikia devalvuoti litą - atseit tada atpigtų darbo jėga, vietinės žaliavos, ir Lietuvos ekonomika taptų labiau konkurencinga. Na tai prekybos centrai ir dirba vidinės devalvacijos linkme, prisitaikydami prie sumažėjusių vartotojų pajamų. O kurios ūkio šakos atstovai uždirbs didesnį pelną man, tiesa sakant, nelabai rūpi. Vis tiek, nepaisant visokių seimo draudimų, kiekvienos ūkio šakos subjektų pelną galiausiai apsprendžia konkurencija. Visai neseniai visur buvo piktinamasi kokį pelną pasidaro perdirbėjai - pieną iš ūkininkų supirkinėjo po 40 cnt., o prekybos tinklams tiekė kažkur po 1,50 ltl. Panašiai buvo ar tebėra su miltais, mėsa ir kt. Tai vat prekybos tinklai ir stengiasi sumažinti tą perdirbėjų pelną.

"Tačiau politikai įsitikinę, kad specialiai priimtas Mažmeninės prekybos įmonių nesąžiningų veiksmų draudimo įstatymas taip ir nesutramdė prekybos įmonių piktnaudžiavimo savo galiomis ir kainų diktato. Socialdemokratų partijos pirmininkas Algirdas Butkevičius savo tinklaraštyje paskelbė, kad prekybininkai esą sugalvojo, be pagrindinių sutarčių, pasirašyti dar ir sutarčių priedus, kuriuose būtų numatyti papildomi mokesčiai. Tiesa, dokumentuose žodžio "mokesčiai" nėra. Jis pakeistas žodžiu "nuolaidos"."

Tai tik parodo prie ko privestų ir visokie siūlomi antkainių reguliavimo įstatymai. Tiesiog padaugėtų įvairių "nuolaidų", papildomų sutarčių ar dar ko nors.