Tema: Re: VILIBOR ir EURIBOR
Autorius: RaR
Data: 2010-04-16 10:00:10
Taigi ne vienas kitu, o litu nepasitikėjimas buvo. Eurais bankai vienas kitam skolindavo už mažas palūkanas. Nesuprantu, kas čia neaišku? Juk daug kas burbuliavo apie devalvaciją, ekonomika smarkiai krito, prasidėjo seimo langų daužymai - akivaizdu kad pasitikėjimo litu nebuvo. Viena vertus bankai beveik neskolindavo vieni kitiems litais ilgesniam laikotarpiui - dalinai ir dėl to, kad patys įžvelgė devalvacijos riziką, kitą vertus jų pradėjo trūkti, nes masės dėl to pačio netikrumo savo paskolas litais arba atsiiminėjo, arba konvertavo į eurus. Gali būti, kad ir kokie spekuliantai prisidėjo litus skolindamiesi ir tikėdamiesi iš devalvacijos uždirbti - ne veltui gi "The Economist" ir kt. pradėjo trimituoti kad reikia devalvacijos. Kartais tokie straipsniai būna ne sąžiningos prognozės, o noras pasiekti kad taip būtų ir turi dideles finansines paskatas. Kai situacija apsiramino, pasitikėjimas litu padidėjo, normalu, kad ir palūkanos jais sumažėjo. Ir kokia dar rankenėlė? Lietuvoje nėra tos rankenėlės.