Tema: Re: EURIBOR - kokios prognozes?
Autorius: Doc
Data: 2009-02-11 11:38:58
Ateities prognozavimas nedėkingas dalykas. Aš turbūt fiksuočiau palūkanas ilgam laikui tik vienu atveju - jei būčiau tikras, kad jos artimoje ateityje augs ir jei paskolos sutarty būtų nustatyta marža visam paskolos laikotarpiui (kas fiksuotų palūkanų atveju beveik niekada nedaroma). Visais kitais atvejais palūkanas fiksuočiau kuo trumpesniam laikotarpiui, nes
1) visi 'bor'ai trumpam laikotarpiui beveik visada būna mažesni nei ilgam, todėl skolinantis ilgam laikui fiksuodamas palūkanas tarkim kas 3 mėnesius sumokėsi palūkanų gerokai mažiau nei fiksuodamas kas 3 metus.
2) neužfiksavus maržos negali prognozuoti kokią ją gausi pasibaigus fiksavimo laikui, kas skolinantis ilgam man daug baisiau nei 'bor'ų svyravimas.

Jei kalbėti apie šiandieninę situaciją, tai Euribor'as IMO artimiausiu metu dar kris ir kaip minimum metus, o greičiausiai ir kelis, išsilaikys arti 0.

Beje bus įdomu pažiūrėti ką tie klounai iš centrinių bankų darys, kai vienu metu pasidarys ir bedarbystė gerokai didesnė nei 10%, ir tuo pačiu metu infliacija bus gerokai didesnė nei 10%. O kad darant tai, ką ir daro šiandien valdžia, bus kaip nors kitaip, šansų labai nedaug.

--
Doc