Tema: Re: Kaip nustatoma nauja akcijos kaina?
Autorius: Shell
Data: 2009-01-30 11:03:01
"Momento kaina 1,05" - cia turbut turejai omeny paskutinio sandorio
kaina. Prekyba vyksta taip: pirkejai sako kaina uz kuria nori pirkti
(pirkeju sarasas, angl. - BID, o pardavejai - kaina uz kuria nori
parduot, angl. - ASK. Salia kainu rasomi ir kiekiai, koki akciju kieki
norima pirkti ar parduoti. Tokiu budu susidaro pirkeju ir pardaveju sarasas:

BID                    ASK
1.00 x 1000             1.05 x 500
1.00 x 500              1.10 x 1000
0.95 x 2000             1.15 x 1500
ir t.t.

Sioje busenoje nieko nevyksta, nes kaip galima pastebeti tarp pasiulos
ir paklausos yra 0.05 ct skirtumas. Viska isjudina naujas
pirkejas/pardavejas. Tarkim atsiranda naujas pirkejas ir jis nurodo savo
kaina 1.05 ir nori pirkti 1000 akciju. Kadangi pardaveju sarase yra
vienas pardavejas kuris parduoda uz sia kaina, tai ivyksta sandoris -
pirkejas gauna 500 akciju. Kaina uzfiksuojama ir tai tampa "momentine
akcijos kaina".
Taciau pirkejas norejo pirkti 1000 akciju, todel jis atsiduria BID
sarase su irasu 1.05 x 500, o pardavejas isbraukiamas is ASK saraso.
Analogiska situacija vyktu jei ateitu pardavejas, tik kaina juda i kita
puse.

Visa tai kas cia aprasyta vyksta gan greit, sarasas likvidziose
pozicijose gali keistis keleta kartu per sekunde.

Shell