Tema: Re: PHP programeis REQ
Autorius: Justas Butkus
Data: 2012-12-17 15:50:34
On 2012.12.17 13:57, centas wrote:
> - ar FORTRAN'as ar ALGOL'as nėra įdomu, įdomu gal E-sveikatos atšaka,
 > kuomet pacientų įvairius duomenis (megabaitais ir net gigabaitas
 > vienam) reik apdoroti serveryje.

Ne kažin ką gali pasakyti apie svetimą daržą tik į vaisius pažiūrėjęs
pasakyti... T.y. neteko susidurti su (e-)sveikatos atšaka.

Iš komentarų tai tik kelios mintys.

Pirma tai tokia matematinė. Jei vienai ypatai reikia on-line rėžimu
apdoroti gigabaitus (na, ir Mb, ir Gb, tai tarkime - 1Gb) duomenų, tai
kažkokį veiksmą atlikus 100 tūkst. ypatų - jau reikia (grubiai) 100 Tb
atminties. Čia hipotetiniu atveju, jei programavimo kalboje tie duomenys
apdorojami faktiškai visai nereikalaujant papildomos vietos (tarkime
toks ganėtinai elementarus C map'as, vietos prasme, yra vidutiniškai N^2
(nuo raktų dydžio)).
O jei dar viskuo reikia operuoti greitai, tai matyt reikėtų ne šiaip
vietos (100 Tb diskinės vietos jau, laikau, pigu, net su pakankamu
redundancy), o vietos op. atmintyje.
Nes nu diske apie visas ypatas turėtų būti duomenys, o tai jau 3-4
tūkst. Tb.

Antra mintis - šiaip neaiškumas.
Ką reiškia apdoroti: kokia situacija, kad reikia būtent tokį kiekį
duomenų apdoroti; ar visi tie duomenys susiję tarpusavyje ir viską
reikia iškart įkelti į atmintį (įsivaizduokime - RAM), ar sukti po eilutę.

Ta prasme - man nėra sunku įsivaizduoti gigabaitus (skaitykime - 50Gb),
kuriuos reikia apdoroti, tikrinti ryšius tarp atsitiktinai parinktų
elementų ir t.t., dėl ko tam reikia op. atmintyje saugomo sąrašo su
efektyvia veikla laiko ir atminties atžvilgiu. Bet tai nėra įprastinė
veikla, kurią vadinčiau "on-line".
Tai tyrimas, analizė, kurią atlieka savo dalykinę sritį išmanantis
žmogus, kuris lygiai taip supranta, jog jis paruoš įvestį sistemai ir
eis kitų darbų daryti, o grįš po pusvalandžio, pusdienio, ar pusmėnesio
(jokių juokų).
Ir žinoma, tokioje situacijoje nemanyčiau naudoti PHP, bet atminties
panaudojimo efektyvumas nebūtų pirmoje vietoje argumentui "prieš".

Tik kaip ir sakiau - neišmanau dalykinės srities, todėl ir negaliu
sugalvoti, kokių duomenų turi būti gigabaitai ir reikalingi darbui
on-line rėžimu. Gal dar ir su instant atsakymo laiku. Tuomet sakyčiau
e-sveikatą vystanti institucija turėtų pasistatyti po serverį kiekvienai
32 asmenų grupei, kad tai būtų įgyvendinda.

Ten paskutinis sakinys jau su humoru. Bet juk akivaizdu kad dėl
nesupratimo, kas vyksta. Nors man tikrai įdomu išgirsti daugiau. :-)

--
JB