Tema: Re: elektroninis paraÅ
Autorius: MRT
Data: 2016-11-10 20:05:09
> Taip skaitydamas visa threadą ir likau nesupratęs kuri tvarka yra ta
> "viena oficiali" pripažįstama visų savivaldybių, RC, visokių inspekcijų
> ir tarnybų. Tik supratau, kad LT nepasidarė normalios sistemos :)

Isvada teisinga - normalios sistemos nera.

> Panašu, kad šitas teisingiausias:

fenix minejo:
http://www.archyvai.lt/lt/teisine-informacija_51/teisesaktai/el_specifikacijos.html

ten tam rulone:

2015-09-08 patvirtintas Komisijos įgyvendinimo sprendimas (ES)
2015/1506, kuriuo pagal Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES)
Nr. 910/2014 dėl elektroninės atpažinties ir elektroninių operacijų
patikimumo užtikrinimo paslaugų vidaus rinkoje 27 straipsnio 5 dalį ir
37 straipsnio 5 dalį nustatomos pažangiųjų elektroninių parašų ir
pažangiųjų spaudų formatų, kuriuos ***turi pripažinti*** viešojo
sektoriaus įstaigos, specifikacijos (toliau – EK spendimas).
EK Sprendime nurodyti šie mums aktualūs Europos telekomunikacijų
standartizacijos instituto (ETSI) išleisti standartai:

ADOC ir MDOC specifikacijoms:
• XAdES Baseline Profile ETSI TS 103171 v.2.1.1 (2012-03)
• Associated Signature Container Baseline Profile ETSI TS 103174 v.2.2.1
(2013-06)

PDF-LT specifikacijai:
• PAdES Baseline Profile ETSI TS 103172 v.2.2.2 (2013-04)
• CAdES Baseline Profile ETSI TS 103173 v.2.2.1 (2013-04)

Siandien snekejom su vieno UAB atstovu. Jie IT, bet uzsiima isskirtinai
tik e-paraso sprendimais. Minejo, kad ant prikolo (ir/ar profesinio
intereso) kazkokia LT istaigai pateike kazkoki *.bdoc + info kaip ji
issilukstent. Istaiga nesigincijo, teko priimti ir bdoc'a (LV).
Neketinu tikrinti ar neisdure (tikrai privalo ar nelabai).

> Galite naudoti elektroninio parašo formavimo ir tikrinimo programinę
> įrangą SIGNA, kurią galima nemokamai parsisiųsti iš šios įrangos
> gamintojo tinklalapio. Naudojant programinę įrangą SIGNA, galima
> sudaryti ir pasirašyti elektroninius dokumentus, atitinkančius
> elektroniniu parašu pasirašyto elektroninio dokumento specifikacijos
> ADOC-V1.0 reikalavimus. Sudaryti ir pasirašyti elektroniniu parašu ADOC
> specifikaciją atitinkančius elektroninius dokumentus taip pat galima
> [...]

Apie sita minejo, kad tai pasidare uzdaro kodo,
LV, EE analogai adoc yra pagristi atviru kodu.
Uz toki "komercini" - fygasoft noretusi pasakyt.

Realiai, jei prireiktu e-doko, kuri reikia pateikt kazkokiai istaigai -
vietoj adoc'o .. bandyciausi PDF-LT - Linas sako jis OK, kodel gi ne.
Pasiliekant kopija - man negausiai aktualu ar jis kvalifikuotas.
PDF-LT jei tures mano paraso duomenis ir atsidarines su Acrobat Readeriu
- liuks, originala gali siuntinet belekam ir ji atsidarys be jokio
papildomo softo, minusas tik tas, kad is *.adoc persiusto, galeciau
paimt originalu *.docx, pasikeisti varda pavarde, jei man irgi to paties
reikia, issirasau save ir pasirasau savu parasu ir siunciu..