Tema: Re: Ką rinktis backupams?
Autorius: Bronco
Data: 2016-02-25 19:07:13
On 2016-02-25 14:40, useris wrote:
> Galvoju įsigyti išorinį HDD, kas kelis mėnesius daryti backupą ir išvežti
> laikyti į kitą lokaciją.
> Ar tai geras sprendimas backupams, ar geriau rinktis vidinį diską?

Teoriškai variantas geras, praktiškai labai nepatogus. Aš tokį variantą
naudoju tik kaip paskutinę gynybos liniją, bet įstengiu maksimum kartą į
metus prisiversti tai padaryti :) Tingisi, todėl vis atidėliojama :)

Saugojantis nuo visokių ransomware ir kitų virusų, esminis dalykas, jog
bakupinimo vieta nebūtų pastoviai pajungta ir matoma iš OS aktyvaus
juserio. Pvz., jei tai vidinis kompo diskas, jį galima tiesiog pasiųsti
į offline ar padaryti disable, jei tai USB diskas, laikyti jį atjungtą
(fiziškai ar softwariškai), jei tai tinklo vieta, tai ji turi būti
apsaugota skirtingu username/pass ir jis suvedamas (automatiškai ar
rankiniu būdu) tik prieš bakupo proceso pradžią.

Vieno "teisingiausio" patarimo bakupinimo strategijai nėra, čia galima
pačiam improvizuoti. Galima ir su debesimis kažką burti. Pvz. jei turi
always online servaką ar NAS fiziškai kitoje lokacijoje, varai į jį, jei
jo lokacija ta pati kaip ir bakupinamo kompo, tada išskiri pvz. 1TB
Symform cloudui ir gauni 500GB cloude nemokamai. Darai bakupus į tą
cloudą, kaskart suvesdamas pass. T.y. nepalik šito cloudo pastoviai
prijungto, kad nesinkintų be tavo palaiminimo.