Tema: Re: mediena Vilniuje, kur?
Autorius: Makauskas Vidas
Data: 2009-08-10 07:56:57
> As dabar irgi mastau, ar verta sausa pirkt. Siaip man vienas uab aiskino,
> kad dziovinta mediena mirkant, imirkis antiseptikuojant gaunsai kelis kartus
> didesnis, be to zalia mediena dziudama deformuojasi, kas nera gerai stogui.

Blogai aiskino. Mums kolegijoje aiskino, kad dregme medienoje yra dvejopa. Svarbiausia is ju yra "mokeluline" ar kazkas tokio. Butent ji ir apsprendzia medienos kokybinius dregnumo rodiklius. Esant "molekuliniam" sausumui, mediena gali rudeni imirkti po lietumi ir vel greitai isdziuti, nes tas imirkis nera "molekulinis". Butent "molekulinis" dziuvimas uzima labai daug laiko. Tuomet tampa akivaizdu, kad antiseptikavimas mirkant jokios itakos medienos dregnumui neturi. Juo labiau nera itakos kai antiseptikas paprasciausiai nutepamas.

Man nesuprantama mintis kodel gegnes galima deti dregnas, paliekant naturaliam dziuvimui, o grebestu (del ju mazu matmenu) negalima sudeti? Pagal mane tai didziausiais pavojus yra, kad issikraipys gegnes, o grebestai, prisukti kas 60cm prie gegniu, praktiskai jneturi jokiu galimybiu susisukti.