Tema: Re: Lode keraminiai blokeliai
Autorius: Vidas Makauskas
Data: 2012-05-09 08:20:03
> Kokios butu nuomones? Ar siais laikais dar verta statyt is keraminiu
> plytu? Kuo muryt klijais skiediniu? Domina 25cm plocio.
>
> http://www.vendita.lt/lode-blokeliai.html

Idedu kopija is diskusijos apie pasyvius namus
http://www.supermama.lt/forumas/index.php?showtopic=567743&st=489

Pasikartosiu, kad dujų silikatas bent jau man patinka, tačiau su jais
yra truputi daugoka terlionės.

Įprasti buterbrodai su "kietu" šiltinimu nėra įmanomi. Kiekvieną žiemą
per stipresnius šalčius blokai būtų ardomi užšaldomo kondensato- net ir
esant pakankamai storam šiltinimui neoporu bei rekuperacinei. Pagal
situaciją- šiltinimas gali atstoti (ne nukristi- jį prilaiko ne vien
klijai) jau po kelerių metų. Be to, kai tokia stora siena permirksta- iš
projektinių charakteristikų nelabai kas beliks (programėlė to neparodo).

Faktas: dujų silikatas iš patalpų siurbia drėgmę kaip kempinė- ir labai
sunkia ją grąžina (turi polinkį "sandėliuoti"). Tačiau šis faktas- nėra
nuosprendžiu dujų silikatui. Sprendimai paprasti:

1. Chemija/impregnantai. Prieš tinkuojant (fasadas jau turi būti
sutvarkytas)- patalpose statomi drėgmės surinkėjai. "Išsiurbus" drėgmę
iš dujų silikato- sienos apdorojamos impregnantu, po ko susidaro virš 1
cm drėgmei nelaidus sluoksnis pačiame dujų silikate. Yra truputi niuansų
su tinku, tačiau kiek pamenu- bent jau gipsinis "prilimpa" be menkiausių
problemų.
Nedėsiu nuorodų kur šią chemiją įsigyti. Kaip ir propaguoju Sveiką namą.
Kaip ši chemija pasirodo ilgalaikėje eksploatacijoje, ir ką ji pati
išskiria į patalpas: prisipažinsiu- paprasčiausiai nesidomėjau.
Pasitikėti vien gamintojų reklaminiais tekstais- pati žinote...

2. Papildomas šiltinimas iš vidaus, kartu įrengiant hidroizoliaciją (nuo
elementarios hidroizoliacinės plėvelės iki aliuminio folijos). Savaime
suprantama: nepamirštant prieš tai iš atitvarų/sienų "išsiurbti" drėgmę.

3. Ventiliuojamas fasadas. Gal tik lauko siena "pasyviam" išpildymui-
tampa kiek storoka. Jei tinkuojant pirmam sluoksniui panaudoti
hidroizoliacinius mišinius, arba mišinius maišant įpilti specialus
priedus (vietoje jo- paveikslėliuose folija)- lauko sienos taps netgi
labai sveikuolėmis, ir pademonstruos visą tikrąjį gamintojų deklaruotą
potencialą.

Jei tingite tiek terliotis (nors ir rezultatas galų gale gaunasi tikrai
neblogas)- siūlyčiau pamąstyti apie keramiką. Ji su drėgme patalpose
susigyvena gana draugiškai: perteklinę "susiurbia", kai patalpos per
daug išdžiūsta- iš karto grąžina atgal. Orientacijai- variantas su
keramikos blokais ir ventiliuojamu fasadu, ir šiltinant neoporu.

Jei tokie atitvarų storiai netenkina- orientacijai beveik vadovėlinė
(tik ne "ekstremali") "pasyvi" karkasinė siena ir beveik vadovėlinė
Vilienės "lenkiškai pasyvi" liktinių klojinių siena (folija tik dėl
tikslesnio vaizdo).