Tema: Re: Kas Vilniuje gali pamatuoti radon� gyv. name?
Autorius: Ričardas Čepas
Data: 2010-11-22 07:34:54
eSSas wrote:

> Papasakok plyz daugiau apie tai, kaip skyleti pamatai siurbia duja is
> grunto. Labai idomu.

vz.lt straipsnyje populiariai paaiškinta lietuvių kalba.

> Kaip taisykle - kalnuose ar ten, kur yra dideli granito masyvai. Kuri is
> siu salygu ispildyta autoriaus gyvenamoje aplinkoje? O gal Visuomenes
> sveikatos centras turi duomenu apie padaznejusius plauciu vezio atvejus
> Pumpuriskese?

Kam kuriat kažkokias taisyklės iš lempos. Yra konkreti statistika:
http://www.epa.gov/radon/zonemap.html
"Homes with elevated levels of radon have been found in all three zones.
All homes should be tested regardless of geographic location."
Granito masyvai įtakoja tik vidutinį statistinį randamo radono kiekį,
bet visiškai nereiškia, kad kitur esančiam konkrečiam name jo kiekis
neviršys normos.

Anot wikipedia:
"Typical geometric standard deviations found in studies range between 2
and 3, meaning (given the 68-95-99.7 rule) that the radon concentration
is expected to be more than a hundred times the mean concentration for 2
to 3% of the cases." - t.y. visai tikėtina, jog jūsų konkrečiam name
koncentracija gali būti šimtą kartų didesnė, nei vietovės vidurkis.