Tema: Re: dregmes surinktuvas
Autorius: Laimis
Data: 2010-10-25 11:32:34
Dainiushas rašė:
> nesakyčiau taip kategoriškai. Pas mane savaitę paburzgė po statybų, tai
> net įėjus į butą jautėsi, kad oras sausesnis pasidarė. Rinkdavo po 5ltr
> per parą

Viename kube (kilograme) kambario temperatūroje (~20°C), vidutinėje
santykinėje drėgmėje (~50-60%) yra ~10 g (ml) vandens (kiek pamažintai,
priimant, kad vienas oro kubas sveria ~1 kg, nors iš tikrųjų kambario
temperatūroje jis sveria ~1,2 kg). Tad, jei iš komfortiškai didelės
santykinės drėgmės (~60%) sugalvosi pamažinti iki vidutiniškos/žemos
(~30%), tai iš kubo teks surinkti ~5 g vandens. Jei plotas ~50 m^2 ir
lubų aukštis ~3 m, tai iš tokios patalpos surinksi 0,75 l.
Taigi, jei drėgmės surinktuvas sugeria drėgmę iš pačio objekto, o ne iš
į objektą patenkančio oro, tai per parą, džiovindamas, *tikėtina*,
turėtum sugerti kur kas daugiau, nei 5 l vandens, nes:

Oras, vėdinant, turėtų (rekomenduojama) pasikeisti ~0,5-0,8 karto per
valandą. Vien tik dėl infiltracijos (uždaryti langai) šis rodiklis gali
siekti 0,1-0,3. Tarkime 0,5, todėl per valandą iš lauko (tarkime jame
kokie ~10 °C; vandens kiekis kube ~5 g) į butą pateks: 150 m^3 * 5 g *
0,5 = ~0,37 l ir apie pusė šio kiekio, t.y. ~0,18 l patektų surinktuvą.
Per valandą. Per parą: ~4,3 l. Stebiesi? O juk tai normalus vėdinimas ir
normalus džiovinimas: iš vidutiniškai dar neypatingos, kone normalios
drėgmės ~60% RH į ~30% RH.

Žinoma, skaičiukai grubūs ir greitai keičiasi jei lauke buvo daug
žemesnės temperatūros, tačiau aš dar nedaryčiau kažkokių išvadų (be
papildomo primetimo, įvertinimo) apie džiovinimą ir (ypatingą, ženklų)
drėgmės surinkimą, jei per parą surenkami tik 5 l, nes jie gali būti
surenkami ir tik iš lauko oro.