Tema: Re: pirties krosneles AITO
Autorius: ShowmanaZ
Data: 2010-10-08 21:15:13
visgi kyštelėsiu trigrašį :)
Taigis: jau keletą metų vis apčiupinėju Aito, žinau visą konstrukciją,
boleje meneje principus. Tačiau nesu susidūręs su veikiančia, tik mano
kolegos, nes man taip ir neteko įrengt nė vienos pirties su Aito. Todėl mano
pasisakymą drąsiai galima vadint teorija ir išvedžiojimais.
Sau? Senai svajoju, imčiau Aito savo pirčiai nedvejodamas, jei reikėtų
gatavo produkto ir turėčiau atitinkamą sumą pinigų. Dar kartą -
NEDVEJODAMAS.
Esmė ta, kad jos nėra su kuo lygint, nes niekas kitas negamina jokios tokiu
principu pagrįstos krosnies, kad "atvežei ir pastatei". Bent jau nežinau :)
Na nebent Pablas kažką gyrėsi, kad ruošiasi panašios gamybai... Lai jis ir
pakomentuoja :)
O "tas" principas yra toks, kad ugnis dega kiaurai akmenis, ir tik prieš
pirties pradžią. Palyginimui, visos kitos gamyklinės malkinės krosnelės
(kiek esu susidūręs) kaitinamos kokiu principu: degimo kamera, kurioje
vyksta degimas, skardos ar lietinio metalo apvalkalas, kurį kaitina ugnis,
nuo metalo karštis lietimosi taškais persiduoda akmenims, oras. Orą metalas
dažniausiai kaitina labiau nei tie patys akmenys, nes nors ir paviršiaus
plotas pas visus akmenis krūvoje didesnis, bet ties pliku metalu oro
judėjimas žymiai didesnis nei akmenų krūvos viduje, kad ir kaip tu laisvai
juos sudėtum. Rezultate - pirties puristų taip mėgiamas linksniuoti
netinkamas karštis. Beje, šis minusas žymiai silpniau išreikštas pas
elektrines krosneles, tenų paviršiaus plotas palyginti nedidelis, jie visada
slepiasi giliai viduje akmenų įkrovos. Dar yra naujoviško layout'o krosnelės
tipo Harvia Legend ar Stoveman, kur visa pakura yra apdėta dideliu - iki
200kg ir daugiau - kiekiu akmenų, tačiau esu susidūręs su keletu atveju, kai
itin galingos tokio tipo krosnys nesugebėdavo įšildyti pirties vidaus
daugiau nei 80C, ne vieną kartą.
Tęsiam apie Aito.
Aito akmenis kaitina be jokio intarpo, ugnis eina tiesiai tarp akmenų,
išeina per dūmtraukį. Dūmai į garinę nepakliūna, kiek tai gali būti su
vidine pakura. Akmenys įkaista iki raudonumo, jei pasistengsit - gal ir iki
baltumo.
Dabar esminis momentas. Ši krosnelė nėra skirta sausam karščiui. Tai GARUI
skirta krosnis. Iš esmės tai reiškia, kad karščio turėsit tiek, kiek pilsit
vandens. Pačios krosnelės korpusas neįkaista stipriai, na kaip puodas ant
vyryklės. Suomijos forumuose radau tokią užuominą, kad krosnelės turėtojo
vaikas šlapiu pirštu paišė ant krosnelės viršaus besipirtinant. Kolega,
kūręs testui pas klientą tokią krosnį sakė, kad, cituoju: "po valandos
kurenimo gali ranka padejas laikyt ant korpuso" Priminsiu - pirties metu
krosnis jau užgesus. Kas netrukdo iš jos garą išgaut net ir kitą rytą :)
Reziume. Jei jūs numatę skirt pirties krosniai kažką link 5K Lt -
nesidairykit į nieką kitą.
Tiek tad tos teorijos iš žmogaus, kuris su tuom nė karto nesusidūrė :)

--
Pirčių įrengimas: www.tavopirtis.lt