Tema: Re: SEB VISA
Autorius: 70005
Data: 2009-03-07 13:29:01
"Raimondas" <raim.norkus@centras.lt> wrote in message news:gomt0n$66p$1@trimpas.omnitel.net...
> SEBas pasakė, kad ne jie nustato kursą, o VISA Int. todėl nuo jų niekas
> nepriklauso ir jie nieko nežino ir t.t. Šiaip keista. O sudomino todėl, kas
> tą pačią dieną užsienyje buvo mokėta VISA ir VISA Elektron ir abiejų keitimo
> kursai buvo skirtingi. Čia Lenkijoje.

Manau, banko „atmazai“ čia mažiausiai svarbūs:) Tiesiog reikia palyginti, kuri kortelė praktikoje keičia palankiausiu kursu, ir ja naudotis. Dar 2005 m. grįžęs iš Honkongo specialiai palyginau 4 skirtingų LT bankų išduotų kortelių (Visa iš tuometinio VB ir Parex ir MC iš Hansa ir Sampo) keitimo kursus, kurie visi šiek tiek skyrėsi. Tada abi MC keitė palankiausiai, tik nepamenu, kuri iš jų buvo geresnė. Skirtumai galimi dėl objektyvių kurso svyravimų skirtingom dienom, bet lyginau ir tos pačios dienos operacijas.

Pernai įvairiose šalyse - taip pat ir LT - atsiskaitinėjau Lenkijoje išduota Visa ir gavęs ataskaitą gausiai keikiausi - bankas pasiėmė vos ne po 5% papildomai nuo kiekvienos operacijos, lyginant su mano apskaičiuotu kursu. Užklausus raštu atrašė kažką, esą operacijos ne ES šalyse vykdomos „dvigubai“, t.y. papildomai verčiant į USD, bet kodėl taip plėšikiškai paėmė už pirkimus LT, atsakymo negavau.

Ilgainiui pastebėjau, kad vakariečiai dažnai domisi savo kortelių „keitimo mokesčiais“ atsiskaitant užsienyje, nes jie toli gražu nevienodi. Prisiminiau, kad ir vienas britų bankas savo dokumentuose deklaruodavo, kad keičia pagal kažkurį oficialų kursą + pasiima apie 2,25% maržą.

Manau, galime tik džiaugtis, kad LT bankai ligšiol nemokėjo (arba nedrįso) taip melžti savo klientų kaip jų kolegos Vakaruose. Aš tikrai nepasiruošęs mokėti 5% brangiau už kiekvieną užsienyje pirktą prekę ar paslaugą.