"Nero" <arturasr_NEREIKIA_@eircom.net> wrote in message news:hj579l$bbo$1@trimpas.omnitel.net... > > bet tai vistiek kaip ziauriai knisa kai nei uz nieka reikia moket..., Uzknisa tokia situacija. > > o kaip danijoj, koks keliu mokestis - ar ten jis nera fiksuotas ir ieina i > degalu kaina - daugiau vaziuoji - daugiau moki??? Na, cia tokia irgi nevisai paprasta situacija. Be abejo, butu logiska prideti prie kuro kainos kazkoki papildoma mokesti prie to, kas jau yra. Lyg ir aisku: daugiau vaziuoji - daugiau moki. Tada islenda koks nors Pilypas ir paskelbia "neduok dieve, tures moketi ir visi nekalti su tuo nesusije zmones". Atseit visi uzklystantys uzsienieciai, kas butu baisi socialine ir tautine neteisybe. Danjia - juk lygybes salis, tad toks neteisingas sprendimas tikrai ne mums. :-) Zodziu, salia to nesveiko registracijos mokescio reikia dar moketi kazkoki "motoru registro". Jo dydis nustatomas priklausomai nuo masinos amziaus, mases, variklio turio. Masinos kaina kazin turi tam reiksmes. Realiai maziausiems kibirams tas mokestis kazkur apie 1000 LTL metams. Vos padoresniems ir 2-3 kLTL. Tiesa, yra dar variantas masinoms su dviem sedynem. Krovininems tsakant darbinems. Visa industrija padaryta sedyniu isemimo klausimais. ;-) Tada registracijos mokestis gal perpus mazesnis, bet kasmet reikia primoketi nezinau tiksliai kiek % jos vertes. Norint igyti teise su ja vazineti ne tik darbo dienomis/valandomis, bet ir savo reikalais savaitgali ar po darbo, reikia dar papildomai primoketi. Netycia sumaisyti negali, nes numeriai skirtingi ir lipdukai visokie yra. Realiai kazkur su priemokom per kokius 5-6 metus susimoki kaip uz normalia masina, bet sedynes taip ir lieka joje tik dvi. Tiesa, kai kurie is aborigenu vazioudami atostogauti, iki Vokietijos sienos lekia dviem masinom, toj "krovininej" vezdamiesi sedynes. Anapus sedynes prisisuka, visa kompanija perseda i viena ir vaziuoja taupiau. Kazkur maciau nezinia is kur traukta statistika, kad danai yra laimingiausi Europoje. Kazin ar daug kas tuo tiki, isskyrus juos pacius. Su draudimu atskira istorija. Priklausomai nuo vairotojo amziaus, buvusiu nutikimu ir masinos gerumo kaina svyruoja nuo apytikriai 1 iki kazkur 10 kLTL metams. . Cia vien civilines atsakomybes draudimas. Kai kur vairuotoju iki 26 metu isvis nedaug kur draudzia. Kasko atskirai ir ji labai stumia visiems, jei masina kazkokia tipine kibirine, bet retesniu ar brangesniu kasko nelabai draudzia. Tiesa, draudimo kaina galima gerokai pamazinti, jei imsi koki nors paketa is sveikatos, dantu, namu, vaiku etc. Na, kokius bent 3 komponentus, tad bendra suma sudarys gal tik kokius niekingus 15-20kLTL, priklausomai nuo turto vertes.