Tema: Re: Kokia yra vidutinė metinė automobilio eksploatacijos kaina?
Autorius: starkus
Data: 2010-01-21 10:25:48
Per 28 menesius nuriedejo 40kkm, tai ~17kkm/metams, turbut atitinka numatoma eksploatavimo intensyvuma. Vidutines klases, bet '99. Dyzelis, ~7ltr/100km => kuro kastus primesk pats. Man tarkim 170*7*3 => ~3500lt.
Mano kitos konkrecios islaidos (galit ir nekomentuoti brangu-pigu, durnas-nedurnas, stengiausi netaupyti del kokybes/patogumo, arba tiesiog taip diktavo salygos):
Padangos vasarines R16: 1200lt, manau 3-4 sezonams => 300-400lt metams
Padangos ziemines R15: 900lt, manau 3-4 sezonams => 250-300lt metams
Ratu montavimas 2x metuose po ~70lt => 120-150lt metams (nuo s.m. keisiu pats:)
Ratu saugojimas 2x sezonai 100lt => 200lt metams (nuo pernai turiu kur for free:)
Tepalai ir filtrai (oro, kuro) kasmet => 250-300lt
Salono filtras ~150lt (kas 2 metus?) => 70-80lt
Valytuvai mazdaug po komplekta kasmet => 60-80lt
Stiklo/lempu apiplovimas => 50lt? (sito neseku)
Draudimas (tik civiline, kasko nedraudziu) => 280-330lt
Plovimas mazdaug kas 2-3sav. savitarnoj => 100-150lt
Nu tai grubiai 1700-2000lt/metus be kuro. Jei su ratais terliosies pats, tai galima numesti apie 300lt.
Jei su ta masina planuoji kokius 45-60kkm prasukt, tai pvz. jei kokie dirzai/diskai/amortai keiciami ar kazkas didesniais intervalais ir tau to daryt gal ir neteks, tai as vis tiek dar tureciau momeny kokia 1/2-1/3 tu darbu kainos kaip 'numatomas'. Tarkim, tikslesniam bendram vaizdui. Jei pirksi su 100-120kkm rida tai turbut pakliusi ant to?
Paskui dar buna visokios diagnostikos ('lempute uzsidege, klaida meta'), patikrinimai ('kondishke silpnai saldo'), profilaktiskai pakaba paklibint ir pan. Nu tai nzn kiek cia gali gautis, gal dar koks 100-300lt/metams.
Lyg ir viskas. Be gedimu, be karmos kaprizu, be tiuningo ir t.t. Visas kitas korekcijas (kasko, ratu/padangu dydis, detaliu ir serviso kainos) primesk pats pagal savo situacija.