Tema: Re: OFF: Fizika: kvailas klausimas?
Autorius: Laimis
Data: 2012-05-13 21:40:50
Levas rašė:

> Man labiau patinka, kad gravitacija nuline tik centre, o i krastus
> dideja iki 1g. Jei paimti ir perdurti vamzdeli per žemę kiaurai ir
> įmesti ten žmogų (atmetus oro trūkumą ir temperatūra), tas žmogelis
> užsipistu svyruoti nuo vieno galo iki kito.

Video gana aiškiai paaiškinta, kad iš shell teoremos išplaukia, jog
pilnavidurės sferos gravitacija bet kuriame jos tūrio taške yra nulemta
tik giliau esančios sferinės masės tarp to taško ir centro (lyg taškas
būtų vidinės sferos paviršiuje), o ne masės, kuri yra viršuje, nes
aukščiau esančios masės apvalkalo poveikis dėl sferinės simetrijos
susikompensuoja.
Ot tai tau stebuklas, kad šachtininkai „nejaučia“ g pokyčių. Jomajo, čia
gi elementari 9-10 klasės fizika; Himalajų viršūnėje g mažesnis, nei
jūros lygyje. Ir kiek gi šachtininkai nusileidžia gilyn? 1-2km? Ir ką? O
kiek galima pakilti eiliniam mirtingajam Alpėse ar kitose aukštumose to
gal net nesuvokiant (tuos pačius porą kilometrų ir net daugiau)? Ir dėl
to jaučiamos kokios nors g anomalijos...?