Tema: Re: DIY koloneles
Autorius: Vidas Makauskas
Data: 2015-01-07 08:11:44
Jeigu nori, kad tyliai gerai skambetu zemi tai tuomet pagrindinis
parametras yra slegis. Ar tamtinkamas garsiakalbis beveik be klaidu
nuspresi pagal jo diametro ir galingumo santyki. Pateiksiu 40 metu
senumo pavyzdi is rusisku garsiakalbiu, kuriu diametrai vienodi: 35GD-1,
10GD-30, 8GD-1, 6GD-?... Kazka galiu ir pamirsti.
Kad tuom isitikinti gali pasiieskoti atsiliepimu internete apie 8GD-1.
Jeigu moki rusiskai. Dar geresni atsiliepimai butu apie 6GD-. Bet kas
juos ciupinejo jau kalbasi su anuo pasauliu. Bet jiems, kuom mazesnis
galingumas, tuom didesne deze reikalinga. Jau su 8GD-1 greiciausiai
atsisakysi del nepriimtinu gabaritu, nes lentynines koloneles is ju
nesigaus. Todel be sub'o vargu ar gali tiketis gero zemadaznio rezultato
prie nedidelio garso.

Dar, kai is sudo spausdavo vaska, slegi didindavo sudvejindami
garsiakalbius 1,2,4... Kiekvienas sudvejinimas duodavo +3dB ir
kompensuodavo vienas kito iskraipymus. +3dB reiskia 2 kartus didesni
galinguma. Tai skirtumas kaip tarp 10W ir 20W stiprintuvu.
Optimalus variantas buvo 10GD-30. Ji talpindavo i 25x35x50cm fazes
invertoriu. Zemi jame skambedavo puikiai. Jokia siandienine parduotuvine
kolonele negaletu prilygti. Kaip pasigaminti buvo aprasymas kazkuriame
is 1970 metu RADIO zurnalu. Pati sudetingiausia vieta buvo fazes
invertoriaus vamzdzio ilgio derinime kiekvienam konkreciam
garsiakalbiui. Be sio derinimo is sudo vaskas nesigauna.

Dabar neatsimenu, bet dvejinant garsiakalbius dezes laisva turi reiketu
palikti ta pati.

Ir dar vienas prisiminimas. Draugas turejo kokiu 1960 metu radija su
6GD-x garsiakalbiu pajunge prie jo magnetofona DAINA, kuriame
gamykliskai buvo 2x1w garsiakalbiai. Jo kokiu 20m2 kambaryje garso buvo
panasiai tiek kiek duotu 35AC koloneles su 10w rusisku tranzistoriniu
stiprintuvu. Akivaizdus lempu ir tranzistoriu naudojimo skirtumas.