Tema: Re: Comet C/2007 N3
Autorius: Vilkas Pilkas
Data: 2009-02-26 16:15:00
Polari, o EQ6Pro su EQMODu nemoka sekti pagal orbitos elementus, arba, kaip
Tu sakei - vedus du takus ir laiko tarp tarp j ?

"polaris" <dtamonis_nospam@takas.lt> wrote in message
Vilkas Pilkas wrote:
> Be joki abejoni - fotkinta su automatine montuote. O kadangi kometos
> kampinis greitis yra pakankamai didelis, kad ekspozicijos metu ji
> pasislinktu vaigdi atvilgiu - naudojamas montuots gidavimas pagal
> kometos branduol. Koks tas gidavimas - ar su montuots pulteliu ir
> irint pro gidavimo teleskop akimis, ar irint i kometos vaizd, matom
> laptopo ekrane (vaizdas perduodamas nuo gidavimo teleskopo per kit
> kamer) - ia jau autoriai geriau ino :)

Beveik pataikei, bet dar nevisai ;) Sekimas, inoma, buvo jungtas: be
jo net su 50mm idiniu galima tik kokias max 7 sekundes laikyti, o iuo
atveju pas mane idinys buvo 200mm, pas koleg - apie 500mm.
Pasiskaiiuokit patys, kokie tada galt bti ilaikymai, kad
neiplaukt :) Netgi vertinant, kad kometa pati yra paplaukusi ir j
galima bt laikyti iek tiek ilgiau. odiu, sekimas tikrai buvo.

Dabar klausimas, pagal k. Norjosi daryti sekim pagal pai komet ir
naudoti ilgus - apie 4-5min ilaikymus. Bet mums abiems nepavyko
padaryti automatinio gidavimo pagal j - paprasiausiai ji tokia
iplaukusi, kad autogidas jos tiesiog nemato. Dar liko rankinio gidavimo
galimyb, bet valand prie -15C prasikrapius, visai nesinorjo dar
valandai "sustingti", rankinis gidavimas prie neigiam temperatr yra
labai sunkus. Taigi tiesiog darm trumpas ekspozicijas, sekdami pagal
vaigdes, TuKas po 30 sekundi (nes su ilgesniu idiniu), a po
pusantros minuts - madaug tiek buvo galima maksimaliai laikyt, kad
kometos branduolys neitst. O kadangi tarp kadr jos padtis kito, o
kadrai sukombinuoti kometos atvilgiu, tai vaigds ir pavirto brkniais.

Gudresns montuots turi galimyb sekti pagal komet, vedus jos orbitos
elementus arba atnaujinus juos i interneto. Dar kai kurios moka daryti
sekim, kai nurodomos dviej tak noordinats, ir per kiek laiko reikia
nueiti i vieno tako  kit. Manik, deja, nei vieno, nei kito nemoka.

Yra dar visoki bd, kaip padaryti, kad galutinj nuotraukoj vaigds
nebt its, bet danai labai sunku igauti ger rezultat. A su ita
kometa kelias dienas vargau, bebandydamas taip apdoroti, bet arba
nesigaudavo, arba gaudavosi su labai labai daug triukmo. odiu, ito
dar nekertu.