Tema: Re: Comet C/2007 N3
Autorius: polaris
Data: 2009-02-26 12:08:33
Vilkas Pilkas wrote:
> Be jokių abejonių - fotkinta su automatine montuote. O kadangi kometos
> kampinis greitis yra pakankamai didelis, kad ekspozicijos metu ji
> pasislinktu žvaigždžių atžvilgiu - naudojamas montuotės gidavimas pagal
> kometos branduolį. Koks tas gidavimas - ar su montuotės pulteliu ir žiūrint
> pro gidavimo teleskopą akimis, ar žiūrint i kometos vaizdą, matomą laptopo
> ekrane (vaizdas perduodamas nuo gidavimo teleskopo per kitą kamerą) - čia
> jau autoriai geriau žino :)

Beveik pataikei, bet dar nevisai ;) Sekimas, žinoma, buvo įjungtas: be
jo net su 50mm židiniu galima tik kokias max 7 sekundes laikyti, o šiuo
atveju pas mane židinys buvo 200mm, pas kolegą - apie 500mm.
Pasiskaičiuokit patys, kokie tada galėtų būti išlaikymai, kad
neišplauktų :) Netgi įvertinant, kad kometa pati yra paplaukusi ir ją
galima būtų laikyti šiek tiek ilgiau. Žodžiu, sekimas tikrai buvo.

Dabar klausimas, pagal ką. Norėjosi daryti sekimą pagal pačią kometą ir
naudoti ilgus - apie 4-5min išlaikymus. Bet mums abiems nepavyko
padaryti automatinio gidavimo pagal ją - paprasčiausiai ji tokia
išplaukusi, kad autogidas jos tiesiog nemato. Dar liko rankinio gidavimo
galimybė, bet valandą prie -15°C prasikrapščius, visai nesinorėjo dar
valandai "sustingti", rankinis gidavimas prie neigiamų temperatūrų yra
labai sunkus. Taigi tiesiog darėm trumpas ekspozicijas, sekdami pagal
žvaigždes, TuKas po 30 sekundžių (nes su ilgesniu židiniu), aš po
pusantros minutės - maždaug tiek buvo galima maksimaliai laikyt, kad
kometos branduolys neištįstų. O kadangi tarp kadrų jos padėtis kito, o
kadrai sukombinuoti kometos atžvilgiu, tai žvaigždės ir pavirto brūkšniais.

Gudresnės montuotės turi galimybę sekti pagal kometą, įvedus jos orbitos
elementus arba atnaujinus juos iš interneto. Dar kai kurios moka daryti
sekimą, kai nurodomos dviejų taškų noordinatės, ir per kiek laiko reikia
nueiti iš vieno taško į kitą. Maniškė, deja, nei vieno, nei kito nemoka.

Yra dar visokių būdų, kaip padaryti, kad galutinėj nuotraukoj žvaigždės
nebūtų ištįsę, bet dažnai labai sunku išgauti gerą rezultatą. Aš su šita
kometa kelias dienas vargau, bebandydamas taip apdoroti, bet arba
nesigaudavo, arba gaudavosi su labai labai daug triukšmo. Žodžiu, šito
dar neįkertu.