Tema: Re: priminkit kaip minusuojamas pvm'as
Autorius: Braunikas <labai @ bais.us>
Data: 2009-09-03 20:03:37
Kuo bankerio apvalinimas geriau nei aritmetinis. Pvz. turim randomiskas
sumas su vienu skaicium po kablelio:
0.1
0.2
0.3
0.4
0.5
0.6
0.7
0.8
0.9
1.0

Jei jas roundinsi aritmetiskai tai gausis, kad 4 atvejais jos susiroundins i
0, o 6 i vieneta. Jei reiksmes krenta atsitiktinai, gaunasi, kad i 1
apvalinasi 50% dazniau (nors statistiskai pagalvojus turetu 0 ir 1 tikimybes
gautis vienodai). Tai gali pakenkti operacija atliekant milijonus kartu. Kad
nesigautu statistinis nukrypimas i viena puse del 0.5 reiskmes, tuomet ja
viena karta reiketu roundinti i 1 kita karta i 0, o ne visada i 1. Kita
variacija atrodo taip: imamas skaicius pries desimtaine dali ir pagal ji
nusprendziama ar vaziuosim i virsu ar i apacia, todel 1,5 roundinsim i 1, o
2,5 jau i 3.