Tema: Re: Turto dalybos
Autorius: Jonas Sergejenka
Data: 2011-11-29 13:10:48
Grįžtu prie senos temos:
dėl sutuoktinio atsisakymo nuo turto - aš manau ne viskas taip suprantamai
buvo išdėstyta. Esmė ta, kad sutuoktinis "negali" atsisakyti to, kas jam
priklauso nuosavybės teise. T.y., tarkim, sklypas A priklausė sutuoktiniams
bendrąja jungtine nuosavybe. Po vieno sutuoktinio mirties, turtas A
dalijamas taip:
- 1/2 A tampa asmenine išgyvenusio sutuoktinio nuosavybe;
- 1/2 A (likusi turto dalis) yra paveldima - jei tarkim yra 4 vaikai, tai
sutuoktinis kartu su vaikais paveldi santykiu 1/4 + 3/4, arba, (kadangi daug
norinčių) - 4/16 ir 12/16 likusios (paveldimos) turto dalies.

Ergo, sutuoktinis gali atsisakyti paveldėti tik tą 1/4 nuo 1/2 A dalies
(total 1/8 viso turto). Tada 4 vaikučiai pasidalina, ir gauna kiekvienas po
1/8 sklypo. Kita pusė - sutuoktinio nuosavybė, ir norint ją perleisti -
reikės rašyti dovanojimą vis tiek.
Kaip Snoopy minėjo, ta sutuoktinio dalis nėra paveldėjimo proceso dalis, o
tiesiog bendrosios jungtinės nuosavybės išdalinimas į bendrąją dalinę
nuosavybę.

J.

"ManXP"  wrote in message news:ja096k$fd5$1@trimpas.omnitel.net...

Sutuoktinis jau parase atsisakyma nuo turto

"Snoopy"  wrote in message news:ja023i$4qe$1@trimpas.omnitel.net...

On 2011.11.15 21:43, ManXP wrote:
> Yra tokia situacija: mire zmogus, turintis 2 zemes sklypus, ir yra 4
> paveldetojai. Norima padaryt taip, kad 1-as sklypas atitektu zmonems nr 1
> ir 2, o 2-as sklypas atitektu zmonems nr 3 ir 4. Bet kaip suprantu, tai
> pas notara pareiskiant teises i palikima arba priimamas VISAS arba JOKS
> palikimas? Tokiu atveju 4 zmones tuetu po 1/4 dali kiekvieno sklypo, kas
> nelabai tinka.
>
> Gal turit kokiu protingu minciu? Ar belieka tik visiem priimt draugiskai,
> o paskui jau tarpusavy parduot/dovanot vienas kitam, etc?

Kaip tik nesenai darem panasu atveji. Palikima turi arba priimti, arba
ne - todel priima visi 4 zmones. Po to rasoma pasidalijimo sutartis, kur
3-as ir 4-as atiduos savo dali 1 ir 2 zmogui, ir t.t. Viskas kaip ir
tvarkoj, tik ziurekit, ar nera kokio alia santuokoj igyto turto. Nes
tada sutuoktinis "automatiskai" gaus puse turto, ir tai nera
"paveldejimo proceso" dalis. Tokiu atveju sutuoktinis po pasidalijimu
turi dovanoti savo dali (pagal atskira dovanojimo sutarti), su ta
pasidalijimo sutartimi jau neprasisuksit.