Tema: Re: Daugiashale sutartis
Autorius: Jonas Sergejenka
Data: 2009-10-30 15:06:19
Tikrai tingiu į Lisabonos sutartį lįsti. Apie ją žinau tik tiek, kad tai "labai kietai", nenusisekusios ES Konstitucijos "pakaitalas", ir visi mes turėtumėm sakyti "ok ok, dawai dawai". ES institucinė teisė nebuvo mano mylimiausias arkliukas, gal kiti specai pakalbės.

O jei sutartis leidžia daryti reservations, tai realiai Čekija ir galėtų tai pasidaryti, ir faktiškai naudotis sau iki valiai. Nebent ten būtų parašyta "visi ES yra loxai, vieni čekai yra puikūs, o Slovakija turi mokėti mums duoklę". Tokiu atveju Slovakija galėtų siūlyti Čekijai sosat' pas Memba, nesvarbu, kaip kietai tokia išlyga būtų įrašyta į Čekijos pasirašytos sutarties egzempliorių.

Kitas pavyzdys - tarkim, muitai prekėms. Įsivaizduokim, kad toje sutartyje yra nustatyta -

152 straipsnis. Muitų tarp šalių nėra.
(Tačiau leidžiama daryti tam tikras išimtis šiam punktui.)

Tuomet, jei Čekija sako "fyg, davai mes norim, kad būtų muitai 10% importui", o kitos šalys pasirašė po "0% importui iš kitų sutarties šalių-narių" (tame tarpe ir Čekijos), tai atsiras 3 variantai:

A. Loxės šalys neapmokestins prekių iš čekų, o Čekai - lups po 10%. Jei šalys mokės - loxės, o sutartis bus prilyginta maždaug "A šalis pripažįsta Čekijos vienašalį reikalavimą susimokėti $$".
B. Šalys tarpusavyje vadovausis originaliu 152 straipsniu, o santykiuose su čekija vadovausis 152a straipsniu (kuris maždaug sako: "Importo mokestis 10%"). Tada irgi viskas ok, santykiai pasiskirsto tvarkingai, ir vien tas faktas, kad A šalis niekada nepasirašinėjo po 152a straipsniu - nedaro to straipsnio void, ir galima sakyti, kad jį priėmė (santykio su Čekija atvejui).
C. Jei A šalis nenorės nei mokėti Čekijai 10%, nei pati Čekijos apmokestinti - va tada jau realiai nežinau. Tokio stiliaus nesusipratimų pilnas pasaulis (vieni galvoja, kad jiems čia žvejoti galima, kiti galvoja - kad negalima), ir juos sprendžia ICJ ar ECJ ar koks kitas įgaliotas organas.

Beje, jei kas nors nežinojo - USA yra viena pratyvniausių šalių pasaulyje. Kiek tarptautinių sutarčių bepervertėm, tiek USA arba visai neprisijungusi, arba neratifikavusi, arba išimčių krūvą prikepusi. Kad ir apie CO2 problemą - patys berods 10x viršija Lietuvos rodiklius, nors prie konvencijų prisijunginėja nenoriai.