Tema: Re: Del nesaziningos komercines veiklos
Autorius: mariuss
Data: 2009-09-28 10:27:36
Vartotoju komisijos atsakymas i uzklausa

gal kam pravers/suteiks nauju ziniu







Laba diena,

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – Tarnyba) gavo Jūsų 
užklausimą elektroniniu paštu.

Civilinio kodekso (Žin., 2000, Nr. 74-2262) 6.357 straipsnyje nustatyta:

1. Daiktų pirkimo–pardavimo sutartis, sudaryta ne prekybai skirtose 
patalpose, yra sutartis, kurią pardavėjas ir vartotojas sudaro pardavėjo 
organizuotos išvykos už jo verslo patalpų metu arba pardavėjo vizito į to 
vartotojo gyvenamąją patalpą, jo darbo, mokymosi ar kitą vietą metu. Šio 
straipsnio nuostatos mutatis mutandis taikomos ir vartojimo paslaugų 
sutartims.

2. Daiktų pardavimo ne prekybai skirtose patalpose taisykles tvirtina 
Vyriausybė ar jos įgaliota institucija.

3. Šis straipsnis netaikomas sutartims:

1) dėl maisto produktų ar kitų kasdieniam vartojimui skirtų daiktų 
pirkimo–pardavimo ir (arba) pristatymo;

2) dėl daiktų pirkimo–pardavimo ar paslaugų teikimo, kai pardavėjas ar 
paslaugų teikėjas atvyksta pagal aiškiai pareikštą vartotojo prašymą, 
išskyrus atveju, jeigu vartotojui pateikiami kiti daiktai ar paslaugos, nei 
jis prašė;

3) dėl draudimo paslaugų teikimo;

4) dėl vertybinių popierių pirkimo–pardavimo;

5) dėl daiktų pirkimo–pardavimo ar paslaugų teikimo, kai pagal sudarytą 
sutartį vartotojas turi mokėti ne daugiau kaip du šimtus litų;

6) kai buvo sudaryta notarinės formos sutartis.

4. Pardavėjas, parduodamas daiktą ne prekybai skirtose patalpose, privalo 
įteikti pirkėjui dokumentą, kuriame turi būti nurodyta:

1) dokumento įteikimo vartotojui data;

2) daikto pavadinimas;

3) daikto kaina, įskaitant visus mokesčius;

4) pardavėjo pavadinimas ir adresas;

5) asmens, kurio vardu sutarties atsisakęs vartotojas gali adresuoti savo 
atsisakymą, pavadinimas (vardas, pavardė);

6) vartotojo teisė nutraukti sutartį šio straipsnio 6–11 dalyse numatyta 
tvarka.

5. Pareiga įrodyti, kad šio straipsnio 4 dalyje nurodytas dokumentas buvo 
įteiktas vartotojui, tenka pardavėjui.

6. Pirkėjas turi teisę atsisakyti sutarties (nutraukti sutartį), sudarytos 
ne prekybai skirtose patalpose, apie tai pranešdamas raštu pardavėjui per 
septynias dienas nuo šio straipsnio 4 dalyje nurodyto dokumento gavimo 
dienos. Šios pirkėjo teisės negalima suvaržyti jokiais papildomais 
įsipareigojimais ar įmokomis arba bet kokiu kitu būdu apriboti ar 
panaikinti. Jeigu šio straipsnio 4 dalyje nurodytas dokumentas pirkėjui 
nebuvo įteiktas, pirkėjas turi teisę nutraukti sutartį per tris mėnesius nuo 
sutarties sudarymo dienos.

7. Šio straipsnio 6 dalyje numatyta teise pirkėjas turi teisę pasinaudoti, 
jeigu daiktas nebuvo sugadintas ar jo išvaizda iš esmės nepasikeitė. Daikto 
ar jo pakuotės išvaizdos pakeitimų, kurie buvo būtini norint apžiūrėti gautą 
daiktą, negalima laikyti esminiais daikto išvaizdos pakeitimais. Kai kyla 
ginčas dėl daikto išvaizdos, gali būti skiriam ekspertizė. Jos išlaidas 
atlygina kaltoji šalis.

8. Pirkėjas negali pasinaudoti šio straipsnio 6 dalyje numatyta teise 
nutraukti sutartį, jeigu sutartis buvo sudaryta dėl paslaugų, kurios 
vartotojo sutikimu pradėtos teikti nepasibaigus šio straipsnio 6 dalyje 
nurodytam terminui.

9. Pardavėjas, gavęs šio straipsnio 6 dalyje numatytą pranešimą apie 
sutarties nutraukimą, per penkiolika dienų privalo atsiimti pirkėjo grąžintą 
daiktą ir grąžinti pirkėjui už daiktą sumokėtą pinigų sumą. Šalys savo 
prievoles šiuo atveju privalo įvykdyti kartu.

10. Jeigu pirkėjas šio straipsnio 6 dalyje numatyta tvarka atsisakė 
sutarties, bet daiktas negali būti grąžintas, nes jis žuvo ar sugedo dėl 
pirkėjo kaltės, tai pirkėjas turi grąžinti jo vertę ar vertės sumažėjimą. 
Kai pažeidžiant šio straipsnio 4 dalies reikalavimus pirkėjui nebuvo 
tinkamai pranešta apie jo teisę atsisakyti sutarties, pirkėjas privalo 
grąžinti žuvusio ar sugadinto daikto vertę arba jos sumažėjimą tik tuo 
atveju, jeigu jis nebuvo tiek rūpestingas, koks būtų buvęs rūpestingas turto 
saugotojas.

11. Už daikto naudojimą bei kitas paslaugas, suteiktas iki teisės atsisakyti 
sutarties įgyvendinimo momento, pirkėjas turi sumokėti pagal jų vertę. 
Tačiau pirkėjas neprivalo atlyginti daikto vertės sumažėjimo dėl jo 
naudojimo pagal paskirtį.

12. Šalių susitarimai, neatitinkantys šio straipsnio nuostatų ir 
pabloginantys vartotojo padėtį, negalioja.

Vartotojų teisių apsaugos įstatymo (Žin., 2007, Nr. 12-488) 20 straipsnio 1 
dalis nustato, kad „Vartotojas manydamas, kad pardavėjas, paslaugų tiekėjas 
pažeidė jo teises ar įstatymų saugomus interesus, pirmiausia turi kreiptis į 
pardavėją, paslaugų tiekėją ir nurodyti savo reikalavimą. Jeigu pardavėjas, 
paslaugų tiekėjas netenkina vartotojo reikalavimų, o vartotojas mano, kad jo 
teisės pažeistos, vartotojas privalo raštu kreiptis į pardavėją ir raštu 
išdėstyti savo reikalavimus“.

Vartotojų teisių apsaugos įstatymo 20 straipsnio 2 dalis nurodo, kad 
„Pardavėjas, paslaugų tiekėjas, nesutikdami su vartotojo reikalavimais, 
privalo ne vėliau kaip per 10 dienų nuo vartotojo kreipimosi gavimo dienos, 
pateikti vartotojui išsamų motyvuotą rašytinį atsakymą, pagrįstą 
dokumentais. Šių dokumentų kopijos privalo būti pridėtos prie pardavėjo, 
paslaugų tiekėjo atsakymo vartotojui. Vartotojų prašymus pardavėjai, 
nagrinėja nemokamai“.

Kitai sutarties šaliai geruoju neįvykdžius aukščiau minėtų sąlygų, siūlome 
raštu pateikti prašymą Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai, 
kuriame nurodytumėte savo adresą ir tel. nr. Prie prašymo pridėkite turimų 
dokumentų (kreipimosi į bendrovę ir, jei turite, jos atsakymą) kopijas. 
Prašymas turi būti Jūsų pasirašytas. Jūsų patogumui, galite iš Valstybinės 
vartotojų teisių apsaugos tarnybos interneto svetainės atsispausdinti 
vartotojo prašymo formą, kurią reikėtų užpildžius atsiųsti arba atnešti į 
Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą.

Dėl iškilusių papildomų klausimų Jūs galite kreiptis į Valstybinę vartotojų 
teisių apsaugos tarnybą telefonu (8-5) 262 67 60. Tarnybos darbo laikas 
8.00-17.00val.