Tema: Re: PVM?
Autorius: Jonas Sergejenka
Data: 2009-08-14 14:33:34
Ne, apie grąžinamą nepamiršau. Visokios exporto schemos - tas kaip buvo taip ir liks, ar manai, kad santykis stipriai pasikeis (visi staiga ims viską exportuoti)?

Aš nežiūriu iš jokių uabukų pusės, imame galutinį vartotoją TIKTAI, nes biudžetą realiai suformuoja tik tas PVM, kuris jau sumokamas galutinio. Manau, kad PVM grąžinimui ten biudžete yra savo skiltelė, ir ji įvertinta, ir į ją mums dabar ir nereikia žiūrėti.
Tačiau mano žiniomis, 45% visų sumokamų mokesčių sudaro PVM įplaukos (jau atminusavus išmokas).

Mano skaičiavimas remiasi TIK galutiniu vartotoju. Tai tu, aš, tavo žmona, mano žmona. Valgyti perkam? pramogas perkam? gaminius perkam sau? kiek realiai suvartoji, skaičiavot tikriausiai biudžetą savo šeimos? Aš paskutinį kartą kai skaičiavau prieš kokius 4-5 metus, tai 50%++ eina Maximai, degalams, ir tt. Grynai vartojimas. Dar geras šmotas eina būsto mokesčiams (elektra, vandenukas), ten juk irgi PVM moki. Taip kad nereikia padaryti užduoties sau labai sudėtingos. Jei prie 18% PVM išleisdavai viskam 3000Lt, tai ir prie 24% PVM išleisi NEmažiau. Suprantu, kad taupysi, daiktų nusipirksi mažiau, tačiau netikiu, kad staiga prie 24% PVM imsi išleisti mažiau. Tai reiškia, kad nuo tavo tos pačios išleistos sumos valstybė gaus daugiau.

Išleisti mažiau gali tik vienu atveju - jei GAUSI mažiau. O gausi mažiau dėl tų naktinių pajamų mokesčių didinimų.
Aišku, čia tik pakankamai paviršutiniškai nupiešta, nes realiai jei gamintojai/pardavėjai mažintų kainas (nes vartojimas natūraliai sumažėtų), tai su laiku ir jų darbuotojams ateitų mažiau pinigų, ir dėl to jų vartojimas mažėtų. Tačiau aš įsitikinęs, kad toks kelias būtų buvęs mažiau skausmingas.