Tema: Re: gaidis..
Autorius: Tomas
Data: 2009-10-08 09:49:37
Gipsas wrote:
> gavau kaimishka gaidi ar tai vista...ryskesniu lyt.pozymiu neapstebejau,
> nes toj vietoj kur plafkes...tiesiog zhiojeja skyle...taigi sunku
> tiksliai identifikuot ..:)
> ale klausimas ne apie tai..
> ar yra kokiu ypatumu ja pamarinuojant, ar kitaip paruosiant prie kepima?
> nes itariu ir kepimo laikas turetu pailgeti ir pan...

Taigi idealus pagrindas prancūzų kaimiečių valgiui coq au vin (gaidys vyne).

Aš darau tokį sulietuvintą variantą. Paimu truputį rūkyto lašinuko,
pakepinu keptuvėj, kad taukų būtų. Tada lašinukus išimu, dedu gabalais
supjaustyta višta, pasūdau, papipirinu ir apkepinu. Mėsa išimu. Vėl į tą
pačią keptuvę su riebalais dedu pjaustytų svogūnų ir morkų. Daržovėms
apkepus dar kokią skiltelę ar dvi česnako. Tada verčiu į daržoves
vištieną ir apkepintus lašinukus, supjaustytų pievagrybių, pilu butelį
ar tetrapaką sauso raudono vyno ir troškinu ant mažos ugnies. Dar
privalomi prieskoniai - lauro lapas ir čiobreliai. Tavo gaidį gali tekti
troškinti ilgai, jei skystis nugaruoja galima skiesti sultiniu. Bet
patiekiant valgyti padažas turi būt gerokai nugaravęs, sutirštėjęs,
blizgantis, beveik juodas :) Estetinis vazdas nekoks, bet skonis dieviškas.