Tema: Re: skambinimas per wifi?
Autorius: Ričardas Čepas
Data: 2011-05-22 08:03:43
On 2011.05.18 06:24 AM, audrius wrote:
> sveiki, apart 3saliu aplikaciju, ale skype gal imanoma kazkaip per operatoriu?
>
> p.s. prisikaiciau apie uam wifi http://www.tomsguide.com/us/Smart-WiFi-UMA-Free-WiFi-Calls-WiFi-Calling,news-11222.html

Labas,

Yra ir Nokia native SIP skambinimas, ir Androide, jau rašė.
Ten tam straipsny truputį nesąmonė parašyta, nes T-Mobile Even More
planas taip ar taip minučių neskaičiuoja už fiksuotus $60/mėn. JAV toks
operatoriaus duotas skambinimas per WiFi palyginius populiarus, nes ne
visuose užkampiuose yra mobilus ryšys. Bet iš to nieko nesutaupysi, nes
tada skaičiuoja minutes taip pat kaip ir per normalų mobilų ryšį. Tai
nežinau, kokia prasmė per savo mobilų operatorių per WiFi skambinti, jei
kaime ryšio nėra, tai gal paprasčiau anteną kelti.

Sutaupyti bent jau į užsienį skambinat galima naudojant WiFi ne per
operatorių, o per šiaip kokį internetinį SIP ryšio teikėją. Bet tada
prisideda vargas pačiam viską susikonfigūruoti, pasirūpinti kad bevielio
ryšio maršrutizatoriaus NAT su SIP draugautų - daugelis senesnių Linux,
kuri paslėpti tuose maršrutizatoriuose, beviltiškai viską sugadina.
Galima ir per 3G internetą skambinti, bet tada reikės už duomenis mokėti.

Nokios atveju reikia atsisiųsti šitą:
http://www.forum.nokia.com/Library/Tools_and_downloads/Other/SIP_VoIP_settings_applications.xhtml
Ir rankomis konfigūruoti, nes tie internetiniai SIP teikėjai dažniau
konfigūracinių žinučių nesiuntinėja, išskyrus gal Spyką kokį, bet aš jo
nebandžiau. Be to lieka dar maršrutizatorius, kas gali būti esminė kliūtis.

Po to kai viską sutvarkai, tai viskas labai gražiai integruojasi, nueini
į adresų knygą tarkim, atsiranda meniu „Skmb. internetu“ šalia „Balso
skambutis“, atsiranda ženkliukas dešiniam viršutiniam kampe prisijungus
prie SIP tarnybos, o skambinimas atrodo kaip ir paprastai.

Įeinantiems skambučiams aš nebandžiau naudoti, bet Lietuvoj įeinantys į
mobilų taip ar taip nemokami ar dar tau primoka. Pigiausiai normalų
Vilniaus numerį buvau radęs čia:
http://www.flynumber.com/virtual-numbers/Lithuania
Dar Spykas dalino nemokamus 700-, bet man jie kažkokie beviltiški
vadybos požiūriu pasirodė, ir kainos į nelietuviškus numerius skambinant
pas juos nemažos.