Tema: Re: del nuotraukos naudojimo
Autorius: Bronco
Data: 2010-10-28 03:26:37
On 2010-10-27 17:28, FH wrote:
> na as nesu teisinkas, bet cia panasiai kaip neteisetai naudojamas
> muzikos kurinys, filmas, nuotraka. Principe tai yra tas pats, tai yra
> autoriaus kurinys ir darbas.

Taip, tai yra Autorių teisės pažeidimas, t.y. juridinis faktas, kurio
pagrindu galima kelti civilinį ieškinį materialinei žalai atlyginti. Bet
jau paaiškinau, jog šio juridinio fakto nepakanka materialinės žalos
daugiatūkstantinės sumos atlyginimui prisiteisti. Žalos dydį sėdėsi ir
įrodinėsi teisme. Jei esi koks žymus autorius, pardavęs daugybę savo
kūrinių didelėmis kainomis, ar žymus muzikantas, tai nesunkiai pateiksi
įrodymus, kuriuose matysis tavo autorinių darbų kainos ir bus įmanoma
tau padarytą materialinę žalą paskaičiuoti. Jei tu esi "niekas" šia
prasme, tai pasakymo "ši nuotrauka mano, aš jos neleidau skelbti, man
prašom išrašykite sumą su keturiais nuliais" galės teismo dalyvius tik
prajuokinti. Jei neesi pardavęs gyvenime nei vienos nuotraukos ir iš to
negyveni, tai toks sumos su keturiais nuliais prisiteisimas prilygtų
piktnaudžiavimui teise, nes visgi yra protingumo principai.

Tokioje situacijoje, jei firma neišims nuotraukų net paprašyta, tai
ieškinio reikalavimas galėtų būti toks - "įpareigoti pašalinti nuotrauką
iš firmos puslapio ir priteisti teismo žyminio mokesčio ir advokato
atlygio išlaidas". Su nematerialinės žalos atlyginimu (jei šautų į galvą
jos reikalauti), tai aiškinamasis raštas apie patirtą nematerialinę žalą
turės būti pats kaip meno šedevras :) Ir nebūtinai teismui tai padarys
bent kokį įspūdį :) Lietuvos teismai labai skurdžiai ir nenoriai
priteisia nematerialinės žalos kompensacijas.