Tema: Re: Ideja:Lazerinis garsiakalbis?
Autorius: lietuvys
Data: 2010-05-12 20:39:07
Kas įvyko - nepakoreguosi, tačiau.. Grįžtamasis ryšys ir tam tikras algoritmas sėkmingai priverčia masyvius kūnus judėti pagal norimą trajektoriją, (pvz., CNC staklėse servo pavaros, valdomos PID) taigi, kodėl tai būtų neįmanoma? Juolab, kad trajektorija iš anksto žinoma, garsiakalbių savybės laike kaip ir nekinta.

Tarkime, paimkime garsiakalbį, atkuriantį dažnius iki 5000 Hz. Jei garsiakalbio padėties pamatavimas, apskaičiavimas ir korekcija užtruktų 20 us, kas sudaro dešimtąją 5kHz periodo, tai argi nėra realu pritempti judesį prie norimo? O ir šis PID diskretizacijos dažnis nebūtų nei atkuriamas, nei girdimas, nes tai yra 50 kHz.

Užduotis - realizuoti tą grįžtamąjį ryšį su 20 us vėlinimu. Nežinau matavimo subtilybių, bet, tarkime, jei matavimai ir skaičiavimai būtų atlikti per 1000 mikrokontrolerio ciklų, tai reiktų bent 50 MHz CPU, kas šiais laikais nėra problema. O jeigu naudoti DSP ar dar ką nors optimalesnio šiai užduočiai..

Bandymams būtų galima realizuoti garsiakalbio valdymą, tarkime, iki 1000 Hz, o maximum ir iki 20 ar net 200 kHz.

Norimas, tai grojamas audio signalas, apdorotas skaitmeniniais ar analoginiais low-pass (su panašia į 5 kHz riba) filtrais bei tam tikros priklausomybės vertimu iš signalo į garsiakalbio membranos fizinę padėtį.

Beje, man irgi buvo kilusi panaši idėja, nesugalvojau, kad lazeriu matuoti poziciją.

--

Marius
IT, elektronika, AVR mikrokontrolerių programavimas