Tema: El. vožtuvo veikimas...?
Autorius: BigM
Data: 2010-05-14 09:37:40
Automobilyje yra toks benzino garų įsiurbimo iš bako į įsiurbimo kolektorių 
kontolės el. vožtuvas. Bandau išsiaiškinti jo veikimo principą, nes kompas 
meta klaidą, nurodančią būtent į šį vožtuvą, bet pasiskaitinėjus TIS 
programoje gali būti, kad ir pats variklio kompiuteris "pamiro".

Kiek pavyko išsiaiškinti su voltmetru ir ommetru:
1. Ištraukus maitinimo lizdą iš vožtuvo ir įjungus degimą, tarp masės ir 
atskirų lizdo kontaktų rodoma: A kontaktas - ~12.4V (žodžiu kiek akūmas turi 
įtampos tuo metu), B kontaktas - ~4V

2. Tarp vožtuvo kontaktų varža ~37-39 omai

3. Įkišus į lizdą vožtuvą ir užvedus variklį, A kontakte yra ~14V 
(generatoriaus duodama įtampa), B kontakte - svyruoja intervalais, bet 
nelabai dažnais. Tik užvedus šaltą variklį, B kontakte būna ~4-6V, paskui 
palaipsniui gana greitai kyla iki ~13V. Kai variklis pašyla iki darbinės T 
ir kol kompas nemeta klaidos, tai pavyko nuskaityti tolygų kitimą nuo 13.22V 
iki analogiškos įtampos A kontakte (~14V) ir vėl sumažėjimą iki ~13.2V

Paskaičius TIS programoje trumpus paaiškinimus apie šį vožtuvą, tai variklio 
kompiuteris valdo vožtuvą "žaisdamas" su B kontakto įtampa ir "mase". Iš 
savo surinktų duomenų nelabai sugaunu kaip kompas visgi tai valdo. Man 
atrodytų labai paprastai - B kontaktui per kompą paduodi masę, vožtuvas 
atsidaro, variklis siurbia benzo garus, atjungi masę, vožtuvas užsidaro. Bet 
čia visgi kažkaip žaidžiama su B kontakto įtampa...