Tema: Re: Q: termoporos patikrinimas
Autorius: Laimis
Data: 2009-11-28 01:40:27
krx rašė:

> Kaip tikrinti? Dujine lietlempe deginti tris vieną šalia kitos? Koks
> tikslumas tokio metodo? :-\ Kurią iš jų imti kaip atskaitos tašką, kad

Metodas remiasi prielaida, kad „etaloninė“ termopora yra pakankamai
tiksli, juoba, kad paprastai kitaip ir nebūna: perdega/sugenda senoji ir
iš gamintojo gaunama/perkama kita, o naujoji bet kokiu atveju būna
tiksli ar preziumuojama, kad būna tiksli, nes prietaisas, nesusimasčius
apie kažkokį metrologinį kalibravimą, tiesiog (sėkmingai)
eksploatuojamas toliau. To, mano galva, turėtų pakakti priimti tokią
prielaidą priimtina, nes ji laiduoja pakankamo tikslumo atskaitos tašką.

O tikrinti galima įvairiai: ir lempa, ir įtaisius jas abi („etaloninę“
ir tiriamąją) pačiame įrenginyje. Jei tai nedidelė krosnelė, o
papildomoss termoporos įtaisyti šalia originaliosios neįmanoma, tai
galima *visas* termoporas glaustai viena šalia kitos įkišti į vidų ne iš
galo, bet iš priekio (gausis kažkas panašaus į lietlempės kaitinimą, tik
krosnelė gali veikti ir kaisti ilgai, lėtai, tai ir dinamiką patogiau
stebėti/lyginti)

Jei tai krosnelė ir jei įmanoma užtikrinti vienodas sąlygas: stabilią
įtampą (pvz. maitinama nuo UPS'o; galų gale kwh'metro rodmenų dinamika
išryškintų energijos disproporcijas laike), tą pačią aplinkos
temperatūrą, tai galima paleisti kaitinimo ciklą ir stebėti/įrašyti
temperatūros dinamiką. Po to įrenginį atvėsinti ir pakartoti procedūrą
su tiriamąja termopora.