Tema: Re: Lito devalvacija
Autorius: sail
Data: 2009-02-24 13:40:41
Del 1 punkto taip, skamba logiskai, pirmieji gave nauju pinigu laimi.
Uzskaitom. Ta linkme negalvojau.

Del 2 punkto - cia man atrodo truputi neteisingas pavyzdys. Pinigu kiekio
mazinimas yra ne tik esamu pinigu naikinimas (tai neralu), bet ir banku
nebeskolinimas pigiai ir visiems, t.y. nepadavimas i rinka nauju ir
nepadengtu pinigu (bankai ar spausdintojai juos paduodavo - neesme).

Butent tokia situacija ir turim - galim isleisti tik tai, ka uzdirbom, ir ne
daugiau. Tad net pinigu nenaikinant, jau atsiranda defliacine situacija (nes
turejom iskreipta rinka, kur visi buvo turtingi). Tai yra dabar kainos
atsistoja i savo vietas, pradeda priklausyti nuo realaus zmoniu uzdarbio, o
ne nuo valdzios ar banku veiksmu. Dar lieka skausmingas atlyginimu mazinimo
procesas, kuris jau prasidejo.

Va todel greit turesim NT pigiai ir daug, tik daugelis netures uz ka to NT
pirkti.

Arba ziurint is kitos puses, kadangi tuoj daugelis netures uz ka NT pirkti,
NT pasiula bus daug ir pigiai (lyginant su ankstesnem kainom)

"Doc" <giedriusc_aciunereikia_@gmail.com> wrote in message
Jei labai trumpai:

1) Infliacija (pinigų kiekio didinimas). Pirmiausia tie, kurie nusipaišo
pinigų (nesvarbu ar tai privatūs pinigų padirbinėtojai ar valdžia),
nepagrįstai praturtėja visų pinigų turėtojų sąskaita - juos apiplėšia. Taip
pat visi kiti, kas tuos naujai nupieštus pinigus gauna pirmiau, gali pirkti
dar nepabrangusias prekes, taip nukonkuruodami naujų pinigų dar negavusius,
todėl realus turtas perskirstomas iš naujus pinigus gavusių vėliau gavusiems
juos anksčiau.

2) Defliacija (pinigų kiekio mažinimas). Norėdamas pinigus sunaikinti, aš
turiu pirmiausia juos gauti mainais į kažką. Jeigu pinigus gavau mainais į
kažką, jie pasidaro mano. Jei juos sunaikinu, niekas kitas apart manęs nuo
to nenukenčia.

Kai tuo tarpu prekių ir paslaugų kainų didėjimas ar/ir mažėjimas gali būti
niekaip nesusijęs su pinigų kiekiu. Pinigų kiekis gali nesikeisti, o kainos
gali kristi dėl pvz. technologinio progreso didėjant darbo našumui. Arba
kainos gali kilti, pvz. atsitikus gaisrui didelėje naftos gavybos įmonėje ir
dėl to sumažėjus naftos pasiūlai, kas iššauks ir visų kitų kainų augimą.
Todėl kainų svyravimų nereikėtų sutapatinti su pinigų kiekio pasikeitimu,
nes tai yra susiję, bet ne tapatūs dalykai.

--
Doc