Tema: Re: Banku palukanu prognozes
Autorius: RaR
Data: 2010-10-06 13:03:22
Čia nežinau kokias palūkanas turi omeny. Jeigu kokį Euribor, tai jis praktiškai tiesiogiai priklauso nuo ECB nustatomos palūkanų normos. O ECB pagrindinis tikslas - išlaikyti ~2 proc. infliaciją. Taigi, viskas priklausys nuo to, kaip greitai ir smarkiai atsigaus visa ekonomika. Kol ekonomika juda lėtai, palūkanų normos yra mažos. Kai ekonomika įsisuks, pradės kilti ir infliacija. Kai infliacija eurozonoje viršys tuos du procentus, arba ECB prognozuos kad ji gali smarkiai didėti, jis pakels palūkanų normas, siekdamas ją pažaboti.

Dėl dolerio, tai FED'ui infliacija yra tik vienas iš kriterijų, ir jis gali laikyti žemas palūkanų normas, jei manys, kad ekonomika dar pakankamai neišsijudino. Į tai gali reaguoti ir ECB ir riboti palūkanų normų kilimą, siekdamas kad euras labai neužkiltų dolerio atžvilgiu. Wallstreet'o analitikai praeitų metų rudenį prognozavo, kad FED palūkanų normos bus pakeltos šį rudenį, ir tai man tada atrodė gan vėlus terminas. Bet dabar, kai esant netikrumui dėl euro ateities, doleris euro atžvilgiu kilo net ir esant praktiškai nulinei palūkanų normai, neatrodo kad šios palūkanos galėtų būti greitai pakeltos. Tuo labiau, kad ir JAV ekonmomika atsigauna ne itin sparčiai.

Dėl lito, tai esant stabiliems lūkesčiams jo palūkanos tik šiek tiek didesnės už eurus. Esant netikrumui dėl lito, visi juos stengiasi keisti į stambesnes valiutas, jų pradeda trūkti kasdienėms reikmėms, todėl palūkanos už juos kyla. Palūkanos už juos gali pakilti ir dėl tokių veiksmų, kaip vyriausybės noras pasiskolinti litais didesnę pinigų sumą ar pan. Paskolų procentai verslui ar NT turi savo specifika - čia įvertinama padėtis rinkoje ir rizika.