Tema: Re: elektroninis paraÅ
Autorius: MRT
Data: 2016-11-09 22:36:13
On 2016.11.09 13:21, KEdas wrote:
> Tai vis tik apibrėžk kas yra „tvarkingai“ ir kur tai parašyta. Aš žinau
> tik el. parašo įstatymą ir ten neparašyta, kad reikia siųsti tik adoc.
> Ten tinkamais laikomi bet kokie pasirašyti dokumentai, kur apskritai yra
> KVALIFIKUOTAS el. parašas. Joks poįstatyminis vidinis kontoros aktas
> negali siaurinti įstatymo taikymo.

Lietuvos Respublikos elektroninio parašo įstatymas
Priėmimo data:	2000-07-11

kaip sekes naudotis suteiktom teisem visus 16 metu?

Kaip viesa asmeni mazai kaso tie formatai/standartai,
svarbu rasti kazkoki buda uzdeti reikiamo level parasa.
Nesu tikras, ar teikiant koki prasyma visada butinas KVALIFIKUOTAS.

8 straipsnis. Elektroninio parašo galia
1. Saugus elektroninis parašas, sukurtas saugia parašo formavimo įranga
ir patvirtintas galiojančiu kvalifikuotu sertifikatu, elektroniniams
duomenims turi tokią pat teisinę galią kaip ir parašas rašytiniuose
dokumentuose ir yra leistinas kaip įrodinėjimo priemonė teisme.
2. Elektroninis parašas negali būti laikomas negaliojančiu dėl bet
kurios iš žemiau išvardytų priežasčių:
1) kad yra elektroninis;
2) kad nėra paremtas kvalifikuotu sertifikatu;
3) kad nėra paremtas akredituoto sertifikavimo paslaugų teikėjo išduotu
kvalifikuotu sertifikatu;
4) kad nėra sukurtas saugia parašo formavimo įranga.
3. Elektroninis parašas visais atvejais turi šio straipsnio 1 dalyje
įtvirtintą teisinę galią, jeigu parašų naudotojai tarpusavyje dėl to
susitaria.

Bet cia graziai lanksciai.. cia apie e-parasus, o kai prisideda
"dokumentas" + "el. parasas" = "oficialus elektroninis dokumentas" << va
cia ple ir prasideda dziungles.. o dziungles tame, kad is uzknisa sekt,
kurie sprendimai numire, kurie mutavo, kurie planuojami ir pan.

8 straipsnis modifikuotas
2002-06-06, Žin., 2002, Nr. 64-2572 (2002-06-26)

Berods 2003m. VU MIF'e III kurse deste semestra IT teises,
minejo situs principus. I valdiska sektoriu ilindau 2008m.
Apie realu galiojima klausia 2016m. lapkriti
Kiles offtopic apie e-dokumentus is nervu, kad ir siai dienai bardakas.

UAB MitSoft - destytojo A. Mitasiuno ~10 zmoniu UAB'elis
UAB "Mit-Soft" dokumentų kūrimo ir tikrinimo programa "Sigma"

El. dokumentams padarytu nemokamas laiko zymas - ledai aptirptu.
O budamas patriotu nepripazistu lokaliu formatu, kuriu turinio negali
patikrinti kokia nors globaliai zinoma programa by default.

Adoc'a atidaro archyvatoriai - ten metaduomenu jie nesupranta.
Nesigilinau i PDF'ini varianta, bet gal PDF readeriai mato, kada jis
pasirasytas ir gal bent dali tu duomenu sugeba parodyt/patikrint.

Su tai super duper - esminis klausimas, kai dejai parasa ant sito doko,
tai nutiko pries el. paraso pametima su visais pin ir paskelbima
negaliojanciu ar jau po to?

Nekvalifikuoti zenkliai fainiau - jei prisijungei i savo banko saskaita,
o is jos papuolei i VMI, tai VMI galvoja, kad cia tu ir atejai..
techniskai gali uz tevus pasijungt ir uz juos kazka atlikt.