Tema: Re: vėl langai
Autorius: Laimis
Data: 2013-12-19 23:26:31
mindis rašė:

> pavirsius, kuo siltesnis langas tuo maziau sansu kad ant jo prasides
> kondensacija. itariu kad pas tavo pazistamu langai vidutines klases su
> vienkameriniu paketu. Sakau tau - pas mane veka alphaline nerasoja nu
> neprokur. netgi virtuvej.

Nepriklausomai nuo to, kad pas tave nerasoja, dar nereiškia, kad kitur
nerasos (kitame bute gali būti žymiai daugiau išskiriama drėgmės, kaip
ir sandarumas didesnis, nei pas tave). Gana apgaulingas požiūris labai
šiltais langais spręsti rasojimo problemą, taip save savotiškai
apgaudinėjant, kad jei jos nėra, tai ir ventiliacija ok. Nuo to, kad
susidėsi labai šiltus langus, ventiliacija juk niekaip nepagerės, ar ne?

Jei RH 60, tai rasos taškas jau koks? Ir jei pas tave dar nerasoja nes
langai šiltesni (>=15°C; kas irgi toli gražu ne visiems ir ne visada
pasiekiama, ar ne Artūrai?), tai nereiškia, kad neturi ventiliavimo
problemos, nors jos ir nematai (nebent, aišku, tikrini RH).
Todėl rasojantys vidutiniai langai yra geras indikatorius, kad reikia
vėdinti. O tam, bent jau mano nuomone, virtuvėje tikrai reikia orlaidės,
nes su mikrotarpu ir langų darinėjimu — užsiknisimas.

p.s. pas mane kažkokie vidutiniai langai jau kokių 8 metų senumo, tačiau
retai kada rasoja (išskyrus virtuvę, kai ten kas intensyviau verda). Nes
išpuvęs makrofleksas ir ventiliacija — tikrai pakankama, tad
kondensuotis ir prie minuso nelabai traukia.