Tema: Re: Kambario oro drekintuvas?
Autorius: Laimis
Data: 2010-01-15 11:38:48
Dar321 rašė:
> Na, teorinių skaičiavimų nesu daręs, bet galiu ir tamstai atrėžt (iš
> praktikos)... Visų pirma, tai nesiūlau tokio mažiuko bliūduko statyt,
> kaip minimum nuo200-300L. Visų antra, dar nesu girdėjęs, kad katram
> nors iš pažįstamų trūktų namuose drėgmės, o kai katrie kartais net
> drėgmės surinkėus naudoja... Pats kaiturėjau dar 3 nedickus gėlus

Gerbiamasis, žiemą lauke (iš kur ir oras), kai temperatūra minusinė oras
negali būti didelės absoliučios drėgmės; palyginimui: 0°C temperatūroje
viename kube oro esant šimtaprocentinei RH tegali būti tik ~5 g vandens,
o temperatūrai pakilus iki 30°C, tas absoliutus vandens kiekis padidėja
iki 30 g.
Tai iš kur ta drėgmė?

> bliūdelius, jau irgi buvau pradėjęs mąstyt apie drėgmės surinkėją.
> Visų trečia, kuo labiau ventiliuojama patalpa, tuo daugiau garuoja
> bliūdas.

Bullshit. Kai ir taip sausas (absoliučia kiekio prasme), šaltas oras
(nors ir šimtaprocentinės RH) patenka į šiltą patalpą ir jis sušyla,
pakeliama/padidėja jo galimybė laikyti savyje drėgmę, dėl ko RH
dar/ženkliai sumažėja. Minėtu atveju, tarkime sušilus lauko orui nuo 0°C
iki 20°C kambaryje, esant lauke 100% RH, kambaryje tebus tik ~25% RH.
Tai ir paaiškina sausų šildomų patalpų efektą. Be to, sumažėjus RH,
padidėja garavimas iš drėgnų objektų ir tai papildomai sausina.

Žodžiu -- akvariumas kaip drėkintuvas, jei jis neišgarina bent 5 l per
parą yra niekam tikęs didesnėms, nei 20 m^2 patalpoms, jei jos yra
natūraliai ventiliuojamos (jei susidėsi visiškai sandarius, užkiši visus
tarpelius, užsikiši ventiliacijos šachtas, gal ir pakaks, tik gaivu ir
sveika toje patalpoje tikrai nebus) Tą sakau praktiškai.
Aš sutinku, kad prie akvariumo grožio ir gėrio turėti kažkokią papildomą
drėgninimo galimybę gal ir teigiamai nuteikia, bet siūlyti tuo naudotis,
kaip pagrindine funkcija yra nonsensas.