Tema: Re: Asmeniniai pastebejimai apie sildyma KK
Autorius: sig
Data: 2009-02-20 07:41:46
Per daugelį metų yra susiformavusi nuomonė, kad žolės deginimas pagerina
dirvožemį, jį atnaujina ir patręšia. Manoma, kad deginimas - tai „pigiausias
herbicidas“ kovoje su piktžolėmis ir kenkėjais, tačiau jau prieš daugelį
metų mokslininkai įrodė, kad toks būdas yra kenksmingas, bet ne naudingas,
nes daugumos piktžolių šaknys yra gana giliai ir po deginimo išlieka. Laukai
ir ganyklos po išdeginimo sužaliuoja, bet pasikeičia dirvožemio struktūra,
dirva nuskursta. Net ir vienkartinis išdeginimas sumažina dirvos derlingumą
5 - 8 procentais. Mokslininkai tvirtina, kad po tokio žemės „pagerinimo“
reikia keleto metų, kad ji vėl galėtų duoti tokius derlius kaip prieš
gaisrą. Gaisro metu dirvos paviršiuje padidėjusi temperatūra pakenkia
gyvūnams, sunaikinamas dirvožemio humusas (puvenos), dirvai reikia daugiau
trąšų, ji sunkiau įdirbama, tampa neatspari erozijai ir sausroms.