Tema: Re: Del posukio i kaire ir KET
Autorius: Doxlas
Data: 2016-01-18 18:47:39
Labai paprastas paaiškinimas. Šviesoforų reguliuojamoje sankryžose negalioja
pirmumo ženklai ar dešinės rankos taisyklė. Todėl, jei viena kryptimi dega
žalia rodyklė posūkiui į kairę _kartu su pagrindine žalia_, tai reiškia, kad
sukantys į kairę turi pirmumą prieš kitus eismo dalyvius, kurių keliai gali
susikirst su sukančiaisiais į kairę sankryžoje, tai reiškia, kad kiti
įvažiuojantys į sankryžą prieš save mato arba raudoną šviesą su žalia
rodykle, arba raudoną šviesą su papildoma žalia sekcija posūkiui į dešinę.
Bet kuriuo atveju šie (sukantys į dešinę) eismo dalyviai privalo praleist
_visus_ kitus, įvažiuojančius į sankryžą, nesigilindami, kokios šviesoforų
šviesos tiems šviečia. Aš kasdien prisižiūrėdavau tokių situacijų
Švitrigailos-Panerių sankryžose, kai važiuojantys nuo aerouosto
apsisukinėdavo šiose sankryžoje, jiems degant pagrindinei žaliai ir žaliai
rodyklei posūkiui į kairę, o sukantys į dešinę iš Panerių g. link aerouosto,
prieš save matydavo iš pradžių žalią rodyklę, o paskui papildomą žalią
sekciją.
Situacija, kai sukantiems į kairę dega pagrindinė ir žalia rodyklė posūkiui
į kairę ir priešais atvažiuojantiems dega pagrindinė žalia ir papildoma
sekcija posūkiui į dešinę neįmanoma, nes kertasi sukančiųjų į kairę ir
atvažiuojančiųjų priešais tiesiai srautai. Kadangi degant degant pagrindinei
žaliai ir papildomai sekcijai posūkiui į kairę, nėra jokio reikalavimo
sukantiesiems į kairę praleist kitus atvažiuojančius į sankryžą, tai jie
daužytųsi su atvažiuojančiais priešais tiesiai (jei jiems irgi degtų žalia).
Jeigi nėra papildomos sekcijos posūkiui į kairę, tada sukantieji į kairę
turi praleist važiuojančius priešais tiesiai ar sukančius į dešinę. Visa
esmė būtent ir yra kombinacijoje pagrindinės žalios ir papildomų sekcijų
žalių.