Tema: Re: Fortinet Fortigate
Autorius: Vytas :)
Data: 2010-12-02 15:38:45
Turiu keletą fortigate routeriukų (50 ir 60 serijos). Nu dirbti tai
dirba gerai ir stabiliai (tiesa pas mane linkai iki 10mbps, userių iki
100 ir p2p nenaudojami). IPSeC, PPTP naudojam irgi be problemų, yra
fortinet'o windowsinis klientas IPSeC'ui, taip pat ir win mobile'ui. Kai
kur fortigate dar ir web trafficą filtruoja pagal savo kategorijas ar
tavo taisykles, emailus tikrina ir SPAM'ą tagina (tiesa tam reikalingas
fortiguard subscription'as).
Iš esmės esu patenkintas - už tokią kainą manau geriau nei rinkti PC ir
dėt linux'ą bei konfigint. Konfigūravimas irgi paprastas tiek iš web
konsolės, tiek ir per cli, tik aišku į linuxines komandas cli man
nelabai panašus :) Ko man nepavyko padaryt - pilnai sudraugaut su
windows active dir'u, kad atskirtų userius iš AD ir pagal tai taikytų
rules'us, nes pas mus 90% userių yra M$ thin clientai ir dirba iš vieno
IP, o pas fortigate su AD dirbama taip, kad loginui priskiriamas IP ir
rules'ai tada pagal IP veikia. Dar berods priklausomai nuo modelio yra
apribojimai statiniams route'ams, fiksuotiems dhcp serverio dalinamiems
IP adresams (gal ir dar kam nors), nėra ntp serverio...
Pirmasis mano fortigate berods veikia nuo 2006 ir valgyt neprašo :) Tad
tau spręsti - kaip geležis jie veikia gerai, nė su vienu bėdų neturėjau.
Dėl fortiguardo - manau irgi geras dalykas, jei įmonėje neįdiegtas ir
neplanuojamas joks kitas web/spam/virus filtras.
O jei nenaudoti fortiguardo, tai už pigiau galima irgi rasti
neprastesnių routerių. Pvz. naudoju dar mikrotiko box'us, kurių
funkcionalumas ir galimybės netgi lenkia fortigate, o kaina mažesnė...