Tema: Re: autonuoma Portugalijoj (Faro, Lisbon)
Autorius: vaidas
Data: 2015-11-19 08:29:19
Iš Ryanairo FAQ:
You can carry 2 items of baby equipment free of charge per child - 1
pushchair plus one of the following items: car seat or booster seat or
travelcot.
On arrival at the airport the 2 free items of baby equipment can be
tagged for travel at a Bag Drop Desk, which close 40 minutes before the
scheduled flight departure time

Children's pushchairs can be used up to the aircraft steps and after
landing the pushchair will be available at the aircraft steps (provided
local conditions permit this).

Other items of baby equipment in addition to the 2 free items can be
checked-in upon payment of an Infant/Child Equipment Fee (maximum weight
20 kgs).

Aš suprantu, kad 2 kūdikio daiktus nemokamai galiu imti, tarkim vežimėlį
ir autokėdutę. Vežimėlį į saloną, o autokėdutę į bagažą. Nors pats
niekad nemačiau, kad kas su savom kėdutėm skraidytų. Su boosteriais
mačiau, juos nešėsi į saloną jau didesni vaikai. mūsų kūdikio autokėdutė
tai tokia didoka ir sunkoka - skirta vaikui nuo 9 iki 36kg.