Tema: Re: Rudeniop i Madeira
Autorius: skaitytojas
Data: 2009-03-06 10:19:25
  Buvom su zmona 2007m rugpjucio men po savo vestuviu. Kelione pirkom is
ving.se, skrydis buvo is Kopenhagos. Griztant Kopenhagoje nakvojom, nes
Kopenhagoje atsiradom gana velai, lektuvai i Vilniu nebekrido (na ta zinojom
is anksto). Pobaisis nusileidimas Funchal oro uoste (keleiviu plojimai
palietus zeme). Reikalas tas kad ten reikia daryti staigu posuki pries
kalnus ir po to staigiai zemeti, skrendant lygiagreciai kalnams. Is isvyku
tai nebuvom labai kazin kur. Buvom kalnuose su dzipu safari. Bet tai buvo
kazkokia nesamone, rinkites atidziai. Isodino i barskancius Ladrover
Defenderius, vienas priekyje, 3 ant antros sedynes ir 4 (!) bagazineje, kur
irengtos nepatogios sedynes. Praveze numatytu marsrutu, sustojom keliose
vietose, vienoje is ju papietavom, nieko nepapasakojo vaziuojant (apart
welcome to <miestelio pavadinimas> kai ji pravaziuodavom). O nepasakojo, nes
agliskai ne bum bum. Kitose masinose sedintimes pasiseke truputi labiau,
jiems dar kazka pasakojo vaziuojant. Tai va. Kita isvyka buvo su tokiu spec
laiveliu palei sala. To laiveliu dugnas yra stiklinis, tai is ten buvo
galima i zuvis paveizet. Siaip laivelis maziukas, supo gana stipriai (visgi
vandenynas, ne jura), mano zmona supykino, kitiems lygtai nieko. Matem
vezli, kuri gidai bande pagaut bet nepavyko. Dar masino, kad gal pamatysim
banginius, bet tadien ju nebuvo. Prie kranto dave patiems papalaukiot
vandenyne, paziopsot i zuvis su kauke, bet as kai nemegejas, tai
neplaukiojau. Siaip zuvys tai tikrai nebuvo ispudingos. ne tos koralines,
ivairiaspalves. Kas dar? Mes nebuvo, bet tikrai rekomenduoju pavaiksciot
kalnuose palei tokius senovinius vandens kanalus naudojamus lauku
drekinimui. Ten yra kazkoks specialus zodis kuriuo vadinami sitie
pasivaiksciojimai, bet dabar jau nebeatsimenu. Tuos pasivaiksciojimus rasite
visose agenturose, kur organizuoja tas isvykas. Toliau auto nuoma. Pats
nebandziau, bet forumuose skaiciau, kad automobili reikia uzsisakyti gerokai
is anksto, pries kelis menesius, nes nuvykes vietoje automobilio negausi. O
uzsisakyt tikrai rekomenduoju, nes keliai geri, sala nedidele, ir galima
savarankiskai apvaziuoti visa sala. Taip bus gerokai pigiau, nei imtis
isvykas is agenturu. Toliau botanikos sodai. Irgi rekomenduoju, labai grazus
vaizdai. Tu sodu Funchale yra keli, mes buvo paciam didziausiame, kur
gretimai dar vienas mazesnis, tai juos abu ir aplankem. Gyvenom 4zv.
viesbutyje Funchal pakrastyje (apie 40min pesciomis iki centro). Viesbutis
labai geras, aptarnavimas idealus, pusryciai nerealus, viduje kieme didziule
teritorija su zaluma, 3 lauko baseinais, 1 viduje. Jei reikia, galesiu
paieskot pavadinimo. Viesbutis buvo per koki  150m nuo vandenyno, salia Lido
baseinu su mokamu pliazu (tiksliau gultais, nes pliazas tai ant betono).
Smeliuko toje saloje nera. Vandenyno krantai - uolos, akmenys. Nemokamai
vandenyne issimaudyt gali, bet man ten pakankamai ekstrym pasirode, nes
dugnas astrus akmenys, jau nesneku apie islipima is vandenyno. Nes jam
banguojant didziule jega susidaro. Pats maciau kaip moteriske gal tik i 5
karto islipo i kranta, nes banga ja vis nubloksdavo gilyn. O sitame mokamame
pliaze i vandenyne nusiliest yra betoniniai laiptai. Uz laiptu is karto
gelme, nezinau kiek ten metru, gal koks 10 ar daugiau, bet vanduo labai
skaidrus ir dugnas matosi. Mokamame pliaze buvo ir didziulis baseinas su
vandenyno vandeniu, plaukiojimui vietos sociai, bet aisku vandenyne fainiau
:) Vynas. Vynas be abejo Madeiros. Yra ju ir sausu, nors iki tol galvojau
kad Madeiros vynas tai tik saldus. Bet pirkomes saldu, dedavom daug ledo ir
gursnodavom sededami viesbucio balkone. Nes grynas be ledo tai ir per
stiprus (~20laispniu) ir per saldus budavo. Aisku, jei nori pasigert, tai
skiest nereikia :) Vyno beje, pasirodo, ir Maximoje tokio yra, nors mes
tempemes is Madeiros, o ir kainavo ten ne ka pigiau. Zoles, kaip jau kazkas
rase nieks nesiule :) Nemanau kad verta i Madeira vaziuot zoles parukymui,
gal geriau Lietuvoje ilisk i koki kampa, kur nieks nematys, ir pusk sau.
Paciam Funchale verta pasivaikscioti pesciomis. Yra turgus su galybe visokiu
vaisiu, tame tarpe ir pirma kart matomu (duoda paragaut). Senamiestis
siaurom gatvelem. Pats miestas nera didelis, bet kadangi randasi kalnyno
papedeje, tai teks palaipiot. Yra pora piliu. Vienoje berods yra muziejus,
bet mes per velai ejom, tai buvo jau uzdarytas. Kadangi busit 10-12 dienu,
tai manau rasit laiko ir nuvykti i gretima sala Porto Santo, va ten jau
vandenyno pakrante su smeliuku. Mes tai tik savaite Madeitoje buvom, tai
neradom laiko ten nuplaukt. Oras ten berods istisus metus apie 20laispniu.
Siaip kai saule pasislepia, tai nera karsta, megztuka kartais reik turet.
Mes kai buvom, tai gal puse dienu buvo sauletu, puse apsiniaukusiu. Lietaus
nematem. O ir pagal visur isvedziotas laistymo sistemas panasu, kad lietaus
ten zeme retai mato. Bet butent salos dalyje kur yra Funchal. Gi priesingoje
salos puseje klimatas kitoks, ir lietaus ten daugiau buna. Tai viskas del
kalnuotos vietoves. Na apie kainas nerasysiu, vis tiek ne taupyt ten
vaziuojat, ko gero. Siaip parduotuvese nera brangu. Na o kavinese, aisku,
brangiau nei Lietuvoje. Tai tiek ziniu.